مديرعامل شركت توانير گفت: با توجه به محدوديت تامين سوخت نيروگاه‌ها، براي حفظ پايداري در شبكه برق روشنايي معابر در سراسر كشور، از امروز شبكه‌هاي توزيع در قالب يك برنامه سراسري تعديل و بهينه‌سازي مي‌شود.

به‌ گزارش کافه اقتصادازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، محمدحسن متولي زاده با بيان اينكه در اين طرح روشنايي معابر و تونل‌هاي بين شهري به‌صورت يك در ميان خاموش خواهد شد به نحوي كه هم روشنايي تامين و هم در مصرف سرخت صرفه‌جويي شود، خاطرنشان كرد: مصرف برق هر پايه روشنايي معابر معادل برق مصرفي يك خانوار است، بنابراين خاموش كردن هر يك پايه امكان تامين برق پايدار يك خانوار را فراهم مي‌كند.

متولي زاده با اشاره به اينكه زمستان سال گذشته مصرف گاز كشور به در بخش خانگي به ۶۰۰ ميليون متر مكعب رسيد، گفت: هدف از اجراي مانور امروز، مديريت مصرف سوخت است كه تا حصول نتيجه نهايي ادامه خواهد داشت.

مديرعامل توانير ادامه داد: در فصل سرد سال به دليل افزايش مصرف، تحويل گاز به نيروگاه‌ها اولويت ندارند و به همين دليل صنعت برق با انجام اين مانور در صرفه‌جويي پيشگام شده است.
متولي زاده اضافه كرد: ظرفيت توليد برق در اين ايام آزاد است، اما به دليل محدوديت تأمين گاز و جلوگيري از ايجاد هزينه بيشتر در مصرف سوخت مايع در نيروگاه‌ها، اين اقدام سراسري انجام مي‌شود.
متولي زاده از برآورد صورت گرفته در صرفه‌جويي ۱٫۵ ميليون ليتري گازوئيل در هر روز با اجراي اين طرح خبر داد و گفت: پيشنهاد وزارت نيرو مبني بر تأمين منابع مالي طرح‌هاي بهينه سازي سوخت و انرژي، از محل سوخت صرفه‌جويي شده در دست بررسي است.
وي همچنين خواستار اطلاع رساني كامل و همكاري شهرداري‌ها و پليس راهور در اجراي برنامه سراسري بهينه سازي شبكه‌هاي توزيع و روشنايي معابر شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو