بزرگترین رویداد صنعت گردشگری کشور با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان اکو و ضرغامی وزیر گردشگری در استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش کافه‌اقتصاد ؛  آئین افتتاح و آغاز به کار رسمی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور جمعی از سفرای کشورهای عضو این سازمان از فردا در اردبیل برگزار خواهد شد.

بر اساس برنامه اعلام شده آیین افتتاحیه این رویداد در روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل با حضور سفرای کشورهای عضو اکو،  وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ، خبرنگاران بین‌المللی، مقامات عالی استانی و سایر مقامات و رایزنان اقتصادی و اصحاب رسانه رأس ساعت ۹:۳۰ آغاز و همراه با سخنرانی برخی مقامات و اجرای برنامه های مختلف برگزار خواهد شد و دبیرکل اکو نیز در روز نخست این برنامه‌ها حضور خواهد یافت.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل؛ علاوه بر حضور سفرای کشورهای عضو اکو که متشکل از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و پاکستان، سفرای کشورهای حوزه دریای سیاه اعم از روسیه، بلغارستان، رومانی،گرجستان و صربستان و سفیر کشور چین به همراه تیم‌ کامل سفارت چین در ایران اعم از رایزن ارشد اقتصادی فردا به استان اردبیل سفر خواهند کرد.
بیشتر بخوانید:
استان اردبیل به عنوان نگین گردشگری ایران در سال‌های اخیر کانون توجه فعالان صنعت گردشگری قرار گرفته است و وجود جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی باعث شد ، امسال از سوی اعضای اکو به عنوان پایتخت گردشگری این سازمان انتخاب شود.
یکی از سیاست‌های سازمان اکو انتخاب پایتخت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرهای توریستی کشورهای عضو به منظور توسعه اقتصادی در این کشورها است 
  • نویسنده : ثریا محمدی لورون