محمدعلی تیموری گفت : در حوزه صادرات خودرو، از 6 شرکت انتخاب شده برای واردات خودرو از سوی وزارت صمت، 3 شرکت متعلق به گروه سایپا است که با سیاست گذاری های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب 3خودرو به روز و مدرن با قیمت زیر 10 هزار دلار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کافه اقتصاد از سایپا نیوز؛  مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در  نشست با مدیران بانک صنعت و معدن در خصوص شرایط وضعیت تولید و فروش محصولات گفت:  وضعیت فعلی تولید و فروش گروه سایپا به نسبت گذشته روند روبه رشدی داشته است  و با وجود حذف ۳ خودرو پرتیراژ، در سال جاری تاکنون ۳۶۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و ۴۰ هزار خودرو در فرآیند تحویل است.

تیموری افزود : درحوزه صادرات خودرو، از ۶ شرکت انتخاب شده برای واردات خودرو از سوی وزارت صمت، ۳ شرکت متعلق به گروه سایپا است که با سیاست گذاری های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب ۳خودرو به روز و مدرن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در دستور کار قرار دارد. همچنین ۲ خودرو زیر ۲۰ هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده که مراحل واردات این ۵ مدل خودرو جهت عرضه به بورس کالا در جریان است.

وی خاطر نشان کرد:  گروه سایپا مجوز  ۳۶ هزار خودرو وارداتی را در سال جاری دریافت کرده است که با توجه به عدم قیمت گذاری دستوری و عرضه محصول در بورس کالا، روند سود سازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.

او با بیان اینکه تولیدات صادراتی برای  گروه سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به نحوی که در سال جاری تا کنون ۱۱ هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین علی‌‌‌رغم توقف تولید پراید در داخل کشور،  ۵ هزار خودرو پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل شود.