کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام ادامه بارش‌های پراکنده در برخی مناطق کشور، برای کلانشهر‌ها هوایی آلوده پیش‌بینی کرد و از سرد شدن تدریجی هوا از پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی خبر داد.

به گزارش کافه اقتصاد از وزارت راه و شهرسازی؛ فریبا گودرزی ، کارشناس سازمان هواشناسی  گفت: امروز در برخی از نقاط خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، یزد، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، فارس، لرستان، مرکزی، همدان، قم، سمنان، بارش‌های پراکنده و برای فردا نیز بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد در خراسان‌جنوبی، رخ می‌دهد و برای سایر مناطق کشور ، جوی آرام پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی بین ۸ تا ۱۰ درجه از دمای کشور در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاسته می‌شود و بارندگی در آن مناطق آغاز خواهد شد. این روند، جمعه در شمال‌شرق کشور رخ می‌دهد و بارش در نقاط سردسیر همراه با برف خواهد بود.

وی توضیح داد: شنبه انتظار بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق وجود دارد و برای امروز و فردا، آب‌های جنوب کشور و پنجشنبه دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران، امروز آسمانی صاف تا نیمه‌ابری گاهی همراه با مه رقیق را دارد. اواسط روز وزش باد پیش‌بینی شده است که این شرایط کمک می‌کند تا از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته شود. همچنین، برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مجددا افزایش غلظت آلاینده و کاهش کیفیت هوا در تهران، کرج، اراک و اصفهان پیش‌بینی شده است.

وی اعلام کرد: سردترین منطقه کشور اردبیل با دمای منفی ۵ درجه سانتیگراد و گرم‌ترین منطقه میناب و عسلویه با ۳۵ درجه بالای صفر گزارش شد.

  • منبع خبر : وزارت راه و شهرسازی