قیمت طلا در روز گذشته سقوط بسیار شدیدی را از خود نشان داد و به پایین ترین قیمت دو هفته اخیر رسید. از طرق دیگر دلار در یک مسیر صعودی فرار داشته و رشد زیادی را نشان می دهد.

به گزارش کافه اقتصاد ، خبر ها حاکی از آن است که دلار به کانال ۲۸۴۰۰ رسید و مدیر کل آژانس هم در تهران حضور دارد. معامله‌گران دلار تصور می کنند پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای بهتر است تا جایی که می توانند قیمت دلار را بالا ببرند.

در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به سرانجام برسد، معامله ‌گران خواهند توانست که در بالاترین قیمت ممکن، دلار خود را به فروش برسانند، اگر مذاکرات هسته‌ای نیز به سرانجام نرسد، معامله‌گران از قبل خود را با رشد قیمت تا حدی هماهنگ کرده‌اند و از صعود یکباره قیمت جا نخواهند ماند.

حال در صورتی که خبر مثبتی پیش از مذاکرات هسته‌ای منتشر شود، معامله‌گران تاکتیک خود را تغییر خواهند داد و وارد فاز فروش خواهند شد.

در شرایط ابهام مذاکراتی معامله ‌گران تاکتیک افزایش خریدها را در پیش گرفته‌اند زمانی که مشخص نیست توافقی صورت خواهد گرفت، ترجیح معامله ‌گران این است که تفکر خوش‌ بینانه را در معاملات خود لحاظ نکنند از طرفی رشد قیمت حواله درهم نیز زمینه‌ ساز افزایش خریدها در بازار داخلی شد.

افزایشی های دلار می گویند دلار به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد زیرا دلار به کف کانال ۲۸ رسیده ولی تا کانال ۲۸۵۰۰ شکسته نشود، خبری از رشد دلار نخواهد بود.

با سفر مدیر‌کل آژانس به تهران میزان خریدهای معامله‌گران کاهش پیدا خواهد کرد زیرا وی دیشب در تهران گفته امیدوار است نتیجه این سفر ایجاد کانال گفتگوی مستقیم برای از سرگیری فعالیت های راستی‌ آزمایی ضروری این نهاد در ایران باشد لذا محدوده دلار ۲۸۰۰۰ تا ۲۸۴۰۰ پیش بینی می گردد.

پاول رئیس کل بانک مرکزی آمریکا ابقاء شد و برینارد نیز بعنوان نایب رئیس منصوب شد تا اونس طلا به عدد ۱۸۰۷ برسد در صورت انتخاب برینارد، افراد به سمت ضد تورمی طلا حرکت می کردند و افزایش قیمت طلا را در پی داشت.

با انتخاب پاول این انتظارات کاهش و قیمت طلا افت کرده با اینحال طلا امروز با فاندهای شاخص مدیران خرید PMI ناحیه یورو، انگلیس و آمریکا از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۸:۱۵ مواجه خواهد شد ، سکه در یکشنبه ای دشوار برای بقاء در کانال ۱۲۴۰۰ به حمایت دلار تهران نیاز دارد.

 

  • منبع خبر : سایت طلا