سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس مجلس در نشست مشترک با این کمیسیون بر انسجام و هماهنگی بین قوای سه گانه بعنوان یک فرصت استثنایی برای حل معضلات اساسی کشور تاکید کرد.
به گزارش کافه اقتصاد به نقل از خانه ملت؛ محمود عباس زاده مشکینی در توضیح نشست روز گذشته (سه‌شنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون نکته نظرات خود را درباره تحولات حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه دادند و رئیس مجلس تحلیل خود را از شرایط کشور و منطقه ارائه نموده و به پرسش‌های اعضاء پاسخ گفت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحول در ساختار مجلس و لوازم آن، طرح‌های مهم و ناظر بر اولویت‌های کشور، نیاز‌های مردم و راهکار‌های به ثمر رسیدن سریع این طرح‌ها از جمله مباحث این جلسه بود.
عباس زاده مشکینی یادآور شد: آقای قالیباف نیز در این نشست گفت که «انسجام، وحدت و هماهنگی بین قوای سه گانه که در شرایط فعلی وجود دارد یک فرصت استثنایی برای حل معضلات اساسی کشور است که ما لزوما باید از این فرصت استفاده کنیم».
لزوم تسریع در تشخیص فرصت‌های پرریسک و کم ریسک کشور
وی ادامه داد: رئیس مجلس همچنین فرصت‌ها را به در دو بخش فرصت‌های پرریسک و فرصت‌های کم ریسک تقسیم کرده و اضافه کرد «عقلانیت مدیریتی ایجاب می‌کند این فرصت‌ها را بموقع تشخیص داده و متناسب با نوع فرصت، از آن استفاده کنیم.»
این نماینده مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: آقای قالیباف در ادامه نشست از برخی کم دقتی‌ها در اجرای برخی مصوبات مجلس از جمله برخی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ انتقاد نموده و از کمیسیون‌های تخصصی خواست که در قبال اینگونه رفتار‌ها از جایگاه نظارتی مجلس به شایستگی استفاده کنند و از مجریان امر بموقع توضیح بخواهند.

پیشنهاد برگزاری نشست‌های هسته‌ای با رئیس مجلس به صورت مجزا

عباس زاده مشکینی افزود: رئیس مجلس در ادامه جلسه پیشنهاد کرد که «پیرامون دستورکار‌های اولویت دار و مهم کمیسیون از جمله مسئله هسته‌ای نشست‌ای مجزای دیگری برگزار شود.»
وی در ادامه با اشاره به اظهارات وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه مشترک با رئیس مجلس، گفت: آقای جلال زاده در پایان این نشست ضمن جمع بندی مباحث و مصوبات جلسه بر پیگیری مصوبات کمیسیون در بُعد قانونگذاری و نظارت تاکید و بر ارتباط مستمر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با هیات رئیسه و رئیس مجلس اشاره کرد.
  • منبع خبر : خانه ملت