امام جمعه اردبیل گفت: زمان تهدید ایران گذشته است، ایران در مذاکره برای لغو تحریم‌ها شروط نامعقول را نمی‌پذیرد.

به گزارش کافه اقتصاد،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های امروزِ نماز جمعه، با اشاره به تهدیدات اخیر اسرائیل علیه ایران گفت: اسرائیل از دیروز تهدیدات عجیبی را علیه ایران شروع کرده و میگوید وقت حمله به ایران فرا رسیده و گفته اند که آمریکا در این حمله ما را همراهی خواهد کرد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: این‌ها همه جنگ روانی است تا ایران شروط کمرشکن آمریکا و دولت‌های اروپایی را در مذاکره قبول کند، ولی کور خوانده‌اند؛ دولتِ ایران هیچ وقت با دستِ خود، ملت خود و کشور عزیز را ذلیل نخواهد کرد و هیچ وقت شروط مزبور را نخواهد پذیرفت.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه زمان تهدید ایران گذشته است، خطاب به دولت‌های غربی تأکید کرد: فقط بند‌های برجام برای ایران معتبر است نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل واقعا حمله کند این فرصت خوبی است که ایران کل منطقه را از لوث وجود اسرائیل تطهیر کند.

وقتی اسرائیل، این ببر کاغذی، قادر به شکست حَماس و حزب‌الله نیست، چطور می‌خواهد در برابر نیرو‌های مسلح ایران که آمریکا را در منطقه به ذلت کشانده مقاومت کند.

خطیب نمازِ جمعه اردبیل تصریح کرد: اسرائیل ناخواسته با این سخنانِ خود شأن ایران را در بین مسلمانان و حتی آزادگان جهان به عرش برده، چون تمام دنیا به ویژه ملت‌های مسلمان، نهایت نفرت و عَداوت را با اسرائیل دارند.

آیت الله عاملی گفت: کشور‌های عربی هم که این تهدیدات را باور کرده‌اند گفتند: هم خطر این حمله و هم خطر فعالیت‌های هسته‌ای ایران از همه بیشتر متوجه کشور‌های عربی است و لذا ما حاضریم به طور کامل با ایران مذاکره و به طور کامل همکاری اقتصادی داشته باشیم تا مشکل تحریم ایران حل شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از شهید علی میرعلیزاده که در سال ۶۱ در زندان سردشت به شهادت رسید تجلیل کرد و همگان را به پاسداری از آرمان‌های شهدا فرا خواند.

آیت الله عاملی افزود: ما با تقدیم ۲۲۰هزار شهید با عظمت، هزینه بسیار سنگینی برای حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و عزت و کرامت ملت بزرگمان پرداخته‌ایم و همه باید حق این بزرگان را پاس بدارند.

خطیبِ نمازِ جمعه اردبیل همچنین خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسئولان رده بالای کشور گفت: الان کشور بیشتر از سخنرانی به عمل نیاز دارد و شایسته است مسئولانی که وظیفه اجرایی بر عهده دارند، در سخنرانی‌ها از به کار بردن کلمه ” باید” در حوزه مسئولیت خود دوری کنند و به تشریح برنامه‌ها و اقدامات خود بپردازند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه سیاه‌نماییِ برخی مسئولانِ اجرایی در سخنرانی‌ها شایسته نیست خاطرنشان کرد: مسئولان مراقب باشند در سخنرانی‌ها به ملت اهانت نشود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما