نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف و روشن است و هرگز تغییرات در مرزهای خود را نمی‌پذیرد.

علی نیکزاد بیان کرد؛ همسایگان به‌دنبال ماجراجویی نباشند.

 

به گزارش کافه اقتصاد ، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : مواضع جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف و روشن است و ما به هیچ‌وجه تغییرات در مرزهای خود را نمی‌پذیریم و مردم شمال‌غرب کشور و ترک‌های آذری سرباز ایران و جمهوری اسلامی هستند و در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بی‌نظیری آفریدند و اسیر اختلاف‌افکنی نخواهند شد.

 

وی افزود : ما در مقاطع مختلفی به کشور جمهوری آذربایجان به‌عنوان یکی از همسایگان خود کمک کرده و در کنار این کشور بوده‌ایم.

دکتر نیکزاد ادامه داد: به همسایگان نیز توصیه می‌کنیم بدانند که با جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنند و به‌دنبال ماجراجویی نباشند و کسانی که اسب دیگری را سوار شده‌اند سریعا سقوط خواهند کرد.

 

نماینده مردم اردبیل ، نیر،نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد : ما حرمت همسایگان خود را داریم و در مباحث سیاسی، امنیتی و اقتصادی همواره به‌دنبال حل مسائل و مشکلات همسایگان بوده و در روزهای سخت مانند جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ کنارشان بوده‌ایم و به آن‌ها کمک کرده‌ایم و توصیه ما صفا، صمیمت و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی تاکید کرد: ماجراجویی توسط کسانی که در نقشه جغرافیای دنیا هیچ هویتی ندارند در این منطقه پسندیده نیست.