حامد محمدی لورون_ زمین خواری در سال های اخير با ابعاد گسترده تری در حریم سواحل ؛ جنگل ها و کوه پایه ها موجب نابودی منابع طبیعی و آسیب جدی به محیط زیست شده است.

به گزارش کافه اقتصاد ، در روزهای اخیر اخبار خوشحال کننده آزاد سازی سواحل و مبارزه جدی با زمین خواری از سواحل هرمزگان ، مازندران و گیلان تا حریم رودخانه کرج ، بارقه امید را در دل مردم و دوستداران طبیعت زنده کرده است.

این اقدام ارزشمند که با همکاری دولت و قوه قضاییه بصورت ضرب الاجل و بدون استثنا از ویلاهای دولتی شروع شده، سرآغاز گام عملی برای صیانت از منابع طبیعی در اقصی نقاط کشور است .

 بدون شک تاکنون اکثر هموطنان از مسیر زیبای گردنه حیران عبور کرده اند جاده ای بکر و دل انگیز که به اذعان اغلب کارشناسان صنعت گردشگری در دنیا کم نظیر است ولی همین طبیعت خدادادی در سالیان اخیر با وجود اعتراض رسانه ها و علاقمندان به محیط زیست ، مورد بی مهری قرار گرفته و با ویلاسازی های گسترده  بشدت مخدوش شده است .

بی توجهی و عدم هماهنگی مسئولان دو استان گیلان و اردبیل در مقابله با ساخت و سازهای بی رویه در این منطقه که متعلق به عموم مردم و جزء ثروت ملی محسوب می شود، باعث طرح مسائل مختلفی از سوی جامعه شده است ؛ براستی مرجع صدور مجوز این ویلاسازی ها و مسئولیت رسیدگی به این بی قانونی بر عهده چه کسی است ؟ و چرا در برابر این ساخت و سازها و مخدوش کردن جنگل ها متولیان سکوت کرده اند؟!

اکنون که عزم قوه قضاییه و دولت در مقابله با زمین خواری و صیانت از منابع طبیعی جدیست ، ضروری است این حرکت انقلابی در سایر استان های کشور و بخصوص در رسیدگی به وضعیت تاسف بار گردنه حیران هم در دستور کار قرار گیرد.