رمز ارز بیتکوین پس از هفته ها صعودی بودن با ریزش حدود ۱۷ درصدی رنگ سرخ به خود گرفت .

به گزارش کافه اقتصاد ،رمز ارز بیتکوین پس از هفته ها صعودی بودن و ثبت اوج قیمتی جدید (ath) وارد اصلاح جدی شد و ریزش حدود ۱۷ درصدی را از سقف خود تاکنون داشته است .

بعد از آنکه کمیسیون بورس آمریکا اولین صندوق etf  مبتنی بر بیت‌کوین را معرفی و تایید کرد و معاملات این صندوق در بورس آمریکا آغاز شد ، بیتکوین رشد قابل توجهی داشت و اوج قیمتی جدید ۶۸۸۰۰ را ثبت کرد . این رمز ارز محبوب از محدوده کف ۳۰ هزار دلار حدود ۱۳۰ درصد و از محدوده ۴۰ هزار دلاری حدود   ۶۷ درصد رشد داشته است.

اما از اواسط هفته گذشته پس از هفته ها، روند صعودی شکسته شد و بازار رمز ارز ها رنگ سرخ به خود گرفت .

از دلایل فاندامنتال میتوان به امضای لایحه قوانین سختگیرانه در خصوص کسب و کار حوزه رمز ارزها و الزامات ارائه گزارش از جانب کارگزاری ها توسط رئیس جمهور آمریکا جو بایدن اشاره کرد . در این لایحه مقرر شده تراکنش های بالای ۱۰ هزار دلار به سرویس های درامد داخلی آمریکا گزارش شود .

از دیگر دلایل فاندامنتال حزب کمونیست چین اعلام کرد سرکوب استخراج کنندگان بیتکوین را به بهانه های محیط زیستی تشدید خواهد کرد .

و دلیل دیگر اظهار نظر منفی رئیس بانک مرکزی انگلستان مبتنی بر سرعت بیش از حد بالای رشد رمز ارزها و تاثیر نامطلوب ان بر نظام مالی سنتی عنوان کرد.

همه ی این عوامل فاندامنتالی باعث ریزش بیتکوین  از قیمت ۶۸۷۰۰ تا قیمت ۵۶۸۰۰ تا به این لحظه میباشد.

تحلیل تکنیکالی :

رمز ارز بیتکوین  با بوجود آمدن  واگرایی منفی  و پس از تشکیل الگوی کندل استیک ستاره عصرگاهی به روند صعودی خود پایان داد و وارد روند اصلاحی شد .

طبق فیبوناچی اصلاحی محدوده حمایتی اول ۵۶۲۰۰  و  محدوده دوم حمایتی  ۵۲۷۰۰ میباشد . در این‌ ناحیه همچنین حمایت مهم‌ استاتیکی و ابر کومو وجود دارد و انتظار برگشت قیمت ها را از این ناحیه داریم.

  • نویسنده : سپیده منصوری
  • منبع خبر : کافه اقتصاد