وزیر نیرو در گفت‌وگوی تلفنی با معاون نخست‌وزیر ترکمنستان درباره لزوم همکاری‌های دوجانبه دو کشور در حوزه برق گفت. ایران حدود ۱۴۰ مگاوات برق از ترکمنستان وارد می‌کند.

به گزارش کافه اقتصاد از وزارت نیرو ، در مذاکره تلفنی «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو با «چاریمراد پورچکوف» معاون نخست وزیر در امور عمرانی، انرژی و آب و برق ترکمنستان، طرفین با تاکید بر حسن روابط مفید دو کشور در حوزه برق، راه‌های توسعه بیش‌از پیش همکاری‌های برقی در زمینه تبادل انرژی الکتریکی، صدور خدمات فنی و مهندسی کالاهای برقی ایرانی به ترکمنستان و همچنین توسعه اتصالات شبکه‌های برق دو کشور به یکدیگر را بررسی و مورد تاکید قرار دادند.

در این مذاکره تلفنی، طرفین ضمن با اهمیت دانستن راه‌های جدید همکاری ناشی از اراده و اقدامات دولت جدید مستقر در ایران و تاکید بر لزوم اجرایی کردن توافقات مهم روسای جمهور دو کشور در جریان اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای در تاجیکستان و همچنین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی در ترکمنستان اظهار امیدواری کردند که در جریان دیدارهای حضوری قریب الوقوع با یکدیگر، تصمیمات مزبور را نهایی و مقدمات اجرای آن را فراهم کنند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو