محرمیان گفت: تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری در راستای تسهیل اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی برای کسب و کار‌ها صورت می‌گیرد.

مهران محرمیان معاون فناوری‏های نوین بانک مرکزی در همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای اشخاص حقوقی با تشریح اقدامات اجرایی در راستای پیاده سازی این قانون ضمن تقدیر از اقدامات موثر سازمان امور مالیاتی طی دوره اخیر گفت: اجرای پروژه‌های بین سازمانی در راستای پیاده سازی این قانون حقیقتاً دشوار و زمان بر بود که با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی نهایتا با نتایج خوبی همراه شد.

وی با اشاره به تعاملات نزدیک بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از رویکرد اصولی رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین تقدیر کرد و افزود: اخذ مالیات از فعالان ارز فردایی و قاچاق ارز، اعمال بدهی‌های مالیاتی در اعتبارسنجی و اعمال مشوق برای حساب‏های تجاری از جمله برنامه‌ها و همکاری‌های مشترک بوده است.

معاون فناوری‏های نوین بانک مرکزی اظهار داشت: مجموعه این همکاری‏ها منجر به اتصال ۱۰ میلیون ابزار پرداخت به سامانه مودیان و غیرفعال سازی ۹ میلیون ابزار پرداخت غیرفعال، تکمیل پرونده‌های مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی، افزایش ۵۱ درصدی تعداد مودیان و تفکیک حساب‏های شخصی از تجاری شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و برنامه‌های کلان دولت در راستای خدمت به کسب و کار‌ها است، خاطرنشان کرد: تلاش شد در اجرای این قانون انجام امور به نحوی باشد که فعالان اقتصادی با کمترین زحمت تکالیف قانونی خود را انجام دهند و کلیه تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری در این راستا صورت گرفت.