رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند : عناصری که در دانشگاهها جوان نخبه را تشویق به ترک کشور می کنند، خیانت و دشمنی با کشور است.

به گزارش کافه اقتصاد به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای؛ ایشان صبح امروز در دیدار جمعی از نخبگان جوان و استعداد‌های برتر علمی افزودند: کشور ما از لحاظ استعداد ذهنی از متوسط جهان بالاتر است این ادعا نیست، این چیز ثابت شده است و مسلم است یعنی بالقوه کشور ما نخبه است، ملت ما بالقوه نخبه است.

یک بخش مهم جنگ نرم استعمارگران هم امروز و هم همیشه، که امروز هم هست، در گذشته هم بیشتر بوده، عبارت است از اینکه ملت را – حالا ملت ما را یا هر ملتی را که دارای استعدادی است- از استعداد خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود.

وقتی که غفلت از توانایی خود بر ملتی حاکم شد غارت آن ملت آسان میشود. غفلت مقدمه‌ی غارت است، غارت افزایش دهنده‌ی غفلت است. غفلت و غارت باهمدیگر همراهند.

تشویق جوان نخبه به ترک کشور خیانت است
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند : عناصری که در دانشگاهها جوان نخبه را تشویق به ترک کشور می کنند، خیانت و دشمنی با کشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی تصریح کردند: در بعضی از دانشگاه ها عناصری هستند که جوان نخبه را تشویق می کنند به ترک کشور، من صریح میگویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن جوان هم نیست.

نخبگی یک نعمت الهی است
رهبر معظم انقلاب در این دیدار تصریح کردند: نخبگی یک نعمت الهی است، یک موهبت خدایی است. نعمت الهی را باید شکر کرد. اول چیزی که در ذهن شما قرار میگیرد این باشد که این نعمت را شکرگزاری کنید.

ایشان افزودند: آن چیزی که نخبه را نخبه می‌کند، صرفاً استعداد و ظرفیت ذهنی نیست. خیلی‌ها هستند استعداد دارند، ظرفیت ذهنی هم دارند و این ضایع می‌شود. اصلاً بروز پیدا نمی‌کند یا از او هیچ استفاده مناسب و شایسته نمی‌شود و تبدیل به نخبه نمی‌شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تاکید کردند: آن چیزی که نخبه را نخبه می‌کند، علاوه بر استعداد و ظرفیت ذهنی، قدرشناسی از این حقیقت و از این نعمت است. این باید قدرشناسی بشود و براساس او کار و تلاش انجام بگیرد.

خبر تکمیل می شود

  • منبع خبر : دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای