شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات طرح افزایش دانشجویان و متخصصین حوزه‌های پزشکی را تصویب و ستاد نقشه جامع علمی کشور را موظف کرد در مدت ۱۰ روز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزئیات این طرح از جمله تعداد دقیق افزایش دانشجویان دوره‌های عمومی و تخصصی پزشکی را بررسی و به جلسه بعدی شورا اعلام کند.

به گزارش کافه اقتصاد ، در جلسه عصر روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، پس از سخنان موافقان و مخالفان ماده واحده طرح افزایش دانشجویان و متخصصین حوزه‌های پزشکی، کلیات این طرح به تصویب اعضا رسید.
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره کمبود پزشک عمومی و متخصص و نیز توزیع ناعادلانه پزشکان در کشور اتفاق‌نظر داشته و تاکید داشتند که با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش میانگین سنی جمعیت و نیز مولفه‌هایی مثل بالا بودن نرخ حوادث طبیعی در کشور، نیاز جامعه به پزشک در آینده بیش از امروز خواهد بود.
بر اساس بررسی‌های انجام شده در ستاد نقشه جامع علمی کشور با افزایش سالیانه ۳ هزار داوطلب پزشکی عمومی و ۱۵۰۰ داوطلب دوره‌های تخصصی پزشکی، پس از ۱۱ سال نسبت تعداد پزشک به جمعیت کشور به تعادل خواهد رسید. با این وجود اعضا مقرر کردند ستاد نقشه جامع علمی کشور یکبار دیگر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را درباره تعداد دقیق افزایش دانشجویان و متخصصین حوزه‌های پزشکی را اخذ و جمع‌بندی خود را تا ۱۰ روز دیگر به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه از آمادگی این نهاد برای تامین منابع مالی اجرای این طرح خبر داد.
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر لزوم ایجاد رضایت و آمادگی کافی در جامعه پزشکی کشور برای اجرای موفق این طرح تاکید کردند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری