رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اهدای جوایز ویژه به رانندگان قانونمند نوروز ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: پلیس راهور فراجا به رانندگان عزیزی که در نوروز ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تخلف و تصادف نداشته باشند به قید قرعه، به ۱۰۰ نفر جایزه ۲۰ میلیون تومانی و همچنین ۳۰ دستگاه موتورسیکلت اهدا خواهد کرد.
به گزارش کافه‌اقتصاد به نقل از صدا و سیما، سردار سیدکمال هادیانفر ضمن بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۴ اسفند ماه موج اول سفر‌های نوروزی شروع شده است و پیش بینی می‌شود طی روز‌های آتی و تا سوم فروردین سال جدید با افزایش ۳۶ درصدی همراه باشد.
وی افزود:از سوم فروردین ۱۴۰۲ و با شروع ماه مبارک رمضان، پیش بینی می‌شود که سفر‌های بین شهری و استانی کاهش ۹ درصدی داشته باشد.
جانباختن ۱۲۵ نفر در سه روز گذشته براثر تصادف
سردار هادیانفر در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی در سه روز گذشته بیان داشت: از روز ۲۴ اسفند که سفر‌های نوروزی شروع شده است متاسفانه ۱۲۵ نفر از هموطنان عزیزمان را براثر تصادفات رانندگی از دست دادیم.
وی اضافه کرد: علل اصلی تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است لذا خواهشی که داریم این است که هموطنان عزیز قبل از رانندگی، حتما استراحت کافی را داشته و در طول مسیر نیز هرجا که احساس خستگی کردند، استراحت کنند و بعد به مسیر خود ادامه دهند.
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی در نوروز سال گذشته، بیان کرد: در نوروز سال گذشته متاسفانه ۱۱۰۰ نفر از هموطنانمان بر اثر سوانح ترافیکی کشته و ۱۸ هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند که آمار بسیار بالایی است.
وی در ادامه در خصوص پیش بینی وقوع بارندگی در روز‌های آتی، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی در روز‌های ابتدایی سال به خصوص اول فروردین با موج جدید بارش‌ها مواجه خواهیم بود که در این شرایط، با توجه به لغزندگی سطح معابر، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، تهدید بسیار جدی محسوب می‌شود، لذا توصیه می‌کنیم رانندگان عزیز نهایت احتیاط و دقت را داشته باشند.
کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در ایام نوروز
سردار هادیانفر در ادامه به کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت، اشاره و اذعان دکرد: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه ها، ناوگان عمومی بار و مسافر کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت را دارند که امیدواریم رانندگان عزیز ناوگان عمومی که بسیار هم حرفه‌ای هستند، حتما به این توجه داشته باشند.
جوایز ویژه پلیس راهور برای رانندگان قانونمند نوروز
سردار هادیانفر از اهدای جوایز ویژه به رانندگان قانونمند نوروز ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: پلیس راهور فراجا به رانندگان عزیزی که در نوروز ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تخلف و تصادف نداشته باشند به قید قرعه، به ۱۰۰ نفر جایزه ۲۰ میلیون تومانی و همچنین ۳۰ دستگاه موتورسیکلت اهدا خواهد کرد.
رئیس پلیس راهور در پایان با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است، خاطرنشان کرد: تخلفات حادثه ساز، خط قرمز پلیس است و در صورتی که راننده‌ای پر تخلف و مرتکب تخلفات حادثه ساز شود، خودرو توقیف می‌شود، چرا که نمی‌توانیم اجازه دهیم، تعداد اندکی که مکرر تخلف می‌کنند، جان دیگران را نیز به خطر بیندازند.