گردشگری یزد با مشکلاتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که حل این مسائل می تواند به رونق اقتصادی این استان کمک کند.

 به گزارش کافه اقتصاد از  دیدشهر: بهبود حمل و نقل عمومی درون و برون شهری از جمله حمل ونقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و توسعه حمل و نقل عمومی با تقویت ناوگان عمومی درون شهری نیز یکی از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

افزایش پروازها به مقصد یزد، انجام پروازها در ساعت مقرر، استفاده از ناوگان ریلی مناسب و با کیفیت و اتوبوس‌های نوسازی شده در ناوگان جاده‌ای و همچنین حمل و نقل عمومی درون شهری برای کاهش بار ترافیکی به ویژه در حوالی بافت تاریخی یزد فرصت بهتری را برای بهره برداری از ظرفیت‌های گردشگری استان فراهم خواهد کرد.

شهرهایی چون اصفهان و شیراز از ده‌ها سال قبل شهرهای گردشگری ایران بوده اند و همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته اما یزد هرگز نتوانسته بود در میان شهرهای گردشگری جایگاهی بیابد اما در سال‌های اخیر و به ویژه پس از ثبت جهانی، رکورد ورود مسافر در ایام مختلف سال بارها شکسته شد و تعداد گردشگران داخلی و خارجی چنان افزایش یافت.

اما قطعاً رونق گردشگری یزد نیازمند زمینه‌هایی از جمله تأمین زیرساخت‌ها، حفاظت از بناهای تاریخی، فراهم کردن زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و … است.

یکی از نیازهای اساسی صنعت گردشگری در حال حاضر، ایجاد مراکز اقامتی چند ستاره‌ای است که گردشگران با سلایق مختلف فرصت اقامت در شهر تاریخی یزد را پیدا کنند.

در این سال‌ها هتل‌ها، بوم گردی‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و مهمانسراهای زیادی در بافت تاریخی و حوالی آن و حتی در ییلاقات یزد ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است و برخی از هتل‌های بزرگ نیز ساخته و یا ارتقای ستاره یافته اند اما به نظر می‌رسد در این زمینه همچنان نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

  • منبع خبر : دیدشهر