رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس پانزدهم سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در ترکمنستان دقایقی پیش با استقبال رئیس جمهور ترکمنستان وارد عشق آباد شد.

به گزارش کافه اقتصاد از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه همراه، شنبه شب در بدو ورود به فرودگاه عشق‌آباد از سوی قربان‌قلی بردی‌محمداف رئیس جمهور ترکنستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، یکشنبه هفتم آذر ماه به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود و این کشور ریاست دوره‌ای اکو را عهده دار خواهد بود.

رئیس جمهور در جریان این سفر، قرار است فردا (یکشنبه) با شرکت و سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی و افزایش سطح همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی کشورهای عضو سازمان اکو را تشریح و تبیین کند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شنبه شب پیش از عزیمت به ترکمنستان به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) درباره اهداف این سفر، اظهار داشت: این اجلاس با شعار «همراه هم باشیم برای آینده بهتر و آینده پیش‌رو» به ریاست ترکمنستان برگزار خواهد شد و اقدامات انجام شده در سازمان اکو مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی برای توسعه همکار‌ی‌ها برای آینده اتخاذ خواهد شد.
رئیس جمهور با تأکید بر اولویت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه، اظهار داشت: معتقدیم ارتقاء همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی به نفع کشورهای منطقه است.
دکتر رئیسی تأکید کرد: سیاست ارتباط با همسایگان از محورها و اولویت‌هایی است که همواره در جهت رشد و ارتقاء آن برنامه داشته و حرکت خواهیم کرد.
رئیس جمهور افزود: در جریان این سفر همچنین دیدارهای دو جانبه‌ای با کشورهای شرکت‌کننده انجام خواهد گرفت.
آیت‌الله رئیسی دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور و مسئولین عالیرتبه ترکمنستان را از دیگر برنامه‌های سفر خود به این کشور دانست و گفت: ایران و ترکمنستان از ارتباطات همسایگی برخوردار هستند و در زمینه موضوعات مهمی از جمله گاز، ترانزیت و تبادلات تجاری بحث و گفت‌‌وگو خواهیم کرد.

دیدار با ایرانیان مقیم ترکمنستان، تجار ایرانی و شرکت‌کنندگان در اجلاس اکو از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور است.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، ۱۰ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می‌دهند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی دولت