وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ریل‌گذاری فرهنگی کشور نیازمند تغییر است و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش شود.

محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در نشست شورای فرهنگی عمومی شهرستان مشگین‌شهر تقویت فرهنگ عمومی را یکی از راهبرد‌های حوزه فرهنگی کشور دانست و افزود: رهبر عزیز انقلاب اسلامی بر حوزه فرهنگ عمومی به معنای کلان آن تاکید ویژه دارند و از این طریق باید فضیلت‌های اخلاقی و انسانی را در جامعه گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون شاهد هجمه سنگین فرهنگی دشمنان هستیم که رهبر معظم انقلاب از آن با عناوین مختلف مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم یاد کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز شاهد یک جنگ ترکیبی هستیم که دربردارنده تروریسم رسانه‌ای است، دشمنان دنبال ایجاد شکاف و انشقاق در صفوف ملت ایران هستند و حوزه باور‌ها و اعتقادات ما را نشانه گرفته‌اند، برای همین و حتما برای مصون‌سازی جامعه در حوزه فرهنگ باید نگاه را تغییر دهیم و ریل‌گذاری باید عوض شود.

اسماعیلی با بیان اینکه به‌تدریج حکمرانی فرهنگی در کشور تضعیف شده است، گفت: حاکمیت نظام اسلامی در حوزه فرهنگ کاملا به حاشیه رفته و ما قدرت مدیریت این بخش را از دست داده‌ایم و بخشی از اتفاقات و مسائلی که بروز می‌کند در همین مساله ریشه دارد و اگر بخواهیم این مساله را حل کنیم باید بخش فرهنگ را تقویت کنیم.

وی افزود: به همین دلیل در بودجه ۱۴۰۲ و احکام برنامه هفتم که مسئولیت بخش‌های رسانه و فرهنگ و فضای مجازی آن بر عهده وزارت فرهنگ است این موضوع مدنظر قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در همین راستا پیش‌نویس احکام برنامه را همین هفته آماده کرده و به دولت ارائه خواهیم داد و انشالله تلاش می‌کنیم در این ریل‌گذاری فرهنگ و هنر را از یک حوزه حاشیه‌ای و پیرامونی به یک حوزه مرکزی و اهتمام اصلی نظام و دولت تغییر بدهیم.