سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور در اواخر هفته و نیز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران خبر داد.

به گزارش کافه اقتصاد ، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در شمال شرق و شرق وزش باد پیش‌بینی شده است که فردا به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در این روز وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش یافته و در برخی مناطق همراه با گردوخاک خواهد بود. البته سایر مناطق کشور جوی آرام و پایداری حاکم خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز دوشنبه این وضعیت در کشور ادامه خواهد داشت و به‌تدریج غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه در کل کشور جوی پایدار حاکم است و کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان برای همه گروه‌ها درحد ناسالمخواهد بود.

همچنین بعدازظهر در ارتفاعات واقع در شمال غرب و غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و شمال غرب شاهد بارش باران، برف و وزش باد خواهیم بود.

سازمان هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد.

امروز بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت به ترتیب هشت و یک درجه سانتی‌گراد، یکشنبه هشت و ۲، دوشنبه ۹ و یک و سه‌شنبه هشت و یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

  • منبع خبر : ایرنا