با دعوت سفیر ایران در روسیه از استاندار اردبیل، هیأتی اقتصادی از استان، به مسکو سفر می کند.

به گزارش کافه اقتصاد ،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از اعضای این هیات را فعالان بخش خصوصی تشکیل می دهد، هدف از این سفر را گسترش مناسبات اقتصادی استان اردبیل با روسیه عنوان کرد و افزود: طی این سفر دیدار‌هایی با مسئولان اقتصادی روسیه انجام خواهد شد.

حسین پیرموذن ادامه داد: گسترش مناسبات اقتصادی با کشور‌های همسایه مورد تاکید قرار گرفته و مقرر است در این سفر مبادلات تجاری و اقتصادی دو طرف بیش از گذشته افزایش یابد.

وی توسعه صادرات به کشور‌های همسایه را یادآور شد و گفت:با فعالیت گمرک بیله‌سوار و راه اندازی بارانداز ریلی در پارس‌آباد مغان شاهد توسعه روز افزون مبادلات تجاری با روسیه و آذربایجان خواهیم بود.

پیرموذن با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید مورد حمایت جدی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند افزود: سرمایه‌گذاران خوبی برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام آمادگی کرده‌اند که با تحقق آن می‌توان به توسعه استان کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

منطقه قفقاز بازار بزرگ اقتصادی برای ایران است

اتاق بازرگانی محل فعالیت سربازان اقتصادی کشور است

 

وی افزود: در حال حاضر صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش هستند و ضروری است مدیران بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان مطلوب نبوده و رتبه اعلام شده در این بخش برازنده اردبیل نیست افزود:برای تسهیل‌سازی و بهبود فضای کسب و کار لازم است قوانین مخل شناسایی شده تا محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود چرا که رتبه فضای کسب و کار در این استان بسیار پایین است.

وی اظهار کرد: پایین بودن رتبه فضای کسب و کار نشان از نتیجه عملکرد مدیران دستگاه‌های مربوطه است که اصلاح و بهبودی آن نیازمند تسهیل‌سازی در امر تولید و سرمایه‌گذاری است.

پیرموذن اضافه کرد: بخش خصوصی در استان اردبیل با مشکلاتی در فضای کسب و کار، کسب نتیجه از بابت استعلام‌ها، جوابگو نبودن به موقع سازمان‌ها، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، صادرات غیرنفتی و مسایل مرتبط با سازمان امور مالیاتی مواجه می‌باشد که باعث پایین آمدن رتبه این استان در کشور شده است.

 

  • منبع خبر : صدا وسیما