مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز با اشاره به وجود حدود ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک گفت : هم اکنون این شهرک با کمبود پنج هزار نیروی کار ماهر مواجه است.

به گزارش کافه اقتصاد از صداوسیما، مرتضی چنگیزی گفت: امروز شرکت های مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند که مهم ترین این عامل به کمبود نیروی انسانی در این شهرک بر می گردد.

وی اضافه کرد: به همین منظور بنرهای مختلفی در سطح شهرک و خارج از آن با هدف آگاهی بخشی به مردم به خصوص جوانان فاقد شغل نصب  شده و امتیازاتی از سوی صنعتگران از جمله بیمه، ناهار و پاداش نیز در نظر گرفته شده اما با تمام این مزایا همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

چنگیزی ادامه داد: این در حالی است که اگر دستگاه های اجرایی  از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل  جاده ای برای تامین اتوبوس های مورد نیاز با هدف تردد کارگران به شهرک اقدام نمایند بخش اعظمی از مشکلات شهرک در این  زمینه مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه هزینه تردد کارگران را خود واحدهای تولیدی می پردازند، گفت: در صورت همکاری بخش های مرتبط برای تامین اتوبوس های مورد نیاز برای تردد کارگران به صنایع تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد هزینه رفت و آمد را خود واحدهای تولیدی و صنعتی می پردازند.

مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور مبنی بر ایجاد شغل و افزایش تولید تصریح کرد: امروز این ظرفیت وجود دارد تا از شغل های ساده تا متخصصان در تمام رشته ها و بخش ها در واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد مستقر شوند و این آمادگی به صورت کامل در این شهرک وجود دارد.

چنگیزی در ادامه ضمن قدردانی از دادگستری و ادارات شهرستان اشتهارد گفت: انتظار ما از ادارات مرتبط در مرکز استان نیز این است که مانند ادارات شهرستان از بخش صنعت و تولید حمایت نمایند.

شهرک صنعتی اشتهارد با بهره مندی از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند ملی به عنوان بزرگ ترین شهرک صنعتی در کشور در حال فعالیت است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما