محمد محمدی _ طبیعت مشه سویی با دامنه های مخملین و درختان سر به فلک کشیده اش از زیباترین مناطق گردشگری استان اردبیل به شمار می رود که شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد و به همین دلیل یکی از تفرجگاه های بکر این استان محسوب می شود.

به گزارش کافه اقتصاد، طبیعت مشه سویی با دامنه های مخملین و درختان سر به فلک کشیده اش از زیباترین مناطق گردشگری استان اردبیل به شمار می رود که شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد و به همین دلیل یکی از تفرجگاه های بکر این استان محسوب می شود.

 

 

آبگرم جنگل یا در اصطلاح محلی(مشه سویی) مابین روستاهای آلادیزگه و گیلده درست در وسط جنگل و در ارتفاع ۶۳۰ متری واقع شده است.

از روستای آلادیزگه در حدود دوساعت راه پیاده با سراشیبی تند و از روستای گیلده واقع در کنار جاده ترانزیتی اردبیل -آستارا درحدود دو ساعت راه پیاده با سر بالایی ملایم داره.

 

 

طبیعت دلربای این منطقه، سکوت جنگل، دوری از هیاهو شهر و آب و هوای فوق العاده آن، تمام آن چیزی است که یک سفر هرچند کوتاه مدت اما منحصر به فرد، در اختیارتان خواهد گذاشت.

قسمتی از مسیر «مشه سویی» که تا نزدیکی دره میرسد را می توان با خودرو طی کرد ولی داخل دره شده و بقیه مسیر را باید پیاده رفت؛ راه پیاده از طرف آبی بیگلو یک ونیم ساعت سراشیبی – از سمت گیله ده ، دوساعت و از طرف نیارق حدود ۱ ساعت طول می کشد؛ پس از طی نیمی از مسیر، با هوایی بکر، گاها آفتابی و گاها زیر سایه درختان، به چند خانه ییلاقی وسط جنگل میرسیم ، آب آن ولرم و از زمان های قدیم حوضچه یی درابعاد ۶ در۵/۳ و عمق ۷۰ سانتی متر در بستر رودخانه و با تراشیدن دیواره سنگی کوه برای آن درست کردن.

 

 

این آبگرم به لحاظ خواص درمانی برای درمان پا درد و کمردرد معروف است.

 

 

درفصل تابستان کافه موقت با دو اتاق از کوهنوردان پذیرایی می کند .

بهترین زمان برای حرکت در این مسیر شروع در ساعت شش یا هفت صبح است تا بازگشت با استراحت و صبحانه و نهار و آب تنی و عکاسی و غیره تا پنج شش عصر هم طول میکشد هم چنین بهتر است وسایل و لوازم بسیار سبک به همراه داشته باشید.

 

 

عکاس : محمدمحمدی لورون

 

  • نویسنده : محمد محمدی لورون