وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به قدرت انتشار بالای سویه اُمیکرون کرونا بر انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای در امان بودن از جهش جدید کرونا تاکید کرد.

به گزارش کافه اقتصاد از صداوسیما،دکتر بهرام عین اللهی در نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: توصیه ما در درجه اول این است که همه به سرعت برای واکسیناسیون اقدام کنند و آن‌هایی که یک دز واکسن تزریق کردند حتما دز دوم را تزریق کنند.

وی افزود: کسانی که ۳ ماه از تزریق دز دوم واکسن‌شان گذشته می‌توانند برای تزریق دز سوم اقدام کنند.
وزیر بهداشت همچنین از فعال شدن تمام مراکز واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: تلاشمان این است تا این مراکز فعالیت‌شان مشابه چند ماه قبل به همان شکل بتوانند واکسیناسیون را انجام دهند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه جهش امیکرون کرونا خصوصیت انتشار خیلی سریع دارد افزود: این سویه در فاصله یک روز و نیم به اندازه دو برابر منتشر می‌شود و در کشور‌های دیگری که گرفتار این ویروس هستند می‌بینیم که سرعت انتشار خیلی بالاست؛ بنابراین باید مقاومت بدن خود را افزایش دهیم.
دکتر عین اللهی با بیان اینکه مراسم شب یلدا در پیش است بر لزوم استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: الان ثابت شده است کسانی که ماسک می‌زنند گرفتار امیکرون نمی‌شوند بنابراین توصیه می‌کنم مردم حتما ماسک بزنند و فاصله گذاری را رعایت و تا حد امکان از تجمعات و حضور در اماکن سر بسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما