پرونده بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال با دربی سرخابی‌ها امروز (روز سه شنبه) بسته می‌شود.

نود و نهمین دربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در غیاب تماشاگران  امروز( سه شنبه ساعت ۱۷:۳۰) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

در حالی که گفته می‌شد دربی سرخابی‌ها به علت آلودگی هوا قرار نیست روز سه شنبه برگزار شود، اما در نهایت شورای تامین تصمیم به برگزاری این بازی در موعد مقرر بدون حضور تماشاگران گرفت.

دربی ۹۹ یکی از حساس‌ترین بازی‌های پرسپولیس و استقلال است، مسابقه‌ای که می‌تواند تاثیر کاملا مستقیمی در تعیین سرنوشت تیم قهرمان نیم فصل داشته باشد.

در حال حاضر قرمز‌ها با ۲۴ امتیاز صدرنشین لیگ برتر فوتبال هستند و آبی‌ها هم در فاصله ۲ امتیازی این تیم قرار دارند.  سرخپوشان با تساوی در صدر جدول باقی می مانند اما آبی پوشان برای رسیدن به صدر جدول باید برنده دربی باشند تا جای رقیب سنتی خود را در صدرجدول بگیرند.

با توجه به اینکه بازی دربی بعد از تعطیلات لیگ برتر و جام جهانی برگزار می‌شود خیلی از کارشناسان معتقدند که دوری بازیکنان از شرایط مسابقات باعث می‌شود که دربی جذابی از آب در نیاید. البته بازی دربی حتی از قهرمانی هم  برای هواداران ۲ تیم خیلی مهم است و دوست دارند تیمشان این بازی را ببرد.

تیم فوتبال پرسپولیس در تعطیلات لیگ برتر فوتبال قصد داشت که به اردوی امارات برود، اما با توجه به صادر نشدن مجوز از سوی شورای برون مرزی و مشکلات برخی از بازیکنان برای خروج از کشور این اردو لغو شد و این تیم با برگزاری چند دیدار دوستانه خود را آماده بازی دربی کرد.

سرخپوشان پایتخت در بازی دربی هر ۲ مهاجم اصلی اش را در اختیار ندارد. دیاباته که در بازی دوستانه با سپاهان مصدوم شد و یک ماهی دور از مسابقات  خواهد بود و لوکادیا هم به بهانه مشکلات خانوادگی صبح روز دوشنبه، ایران را ترک کرد.یحیی گل محمدی قصد داشت در بازی دربی از ۲ مهاجم خارجی خود لوکادیا و دیاباته استفاده کند که برنامه‌های این مربی  با مصدومیت دیاباته و رفتن لوکادیا بهم ریخت.

دروازه بانان ملی پوش استقلال و پرسپولیس انگیزه زیادی برای درخشش در بازی فردا دارند. سید حسین حسینی بعد از بازی در جام جهانی حالا در اولین دربی اش به عنوان کاپیتان استقلال به دنبال ثبت کلین شیت برای تیمش است. از آن طرف، بیرانوند که آمار بسیار خوبی در یازده هفته گذشته داشته، دوست ندارد چهارمین گل خورده تیمش مربوط به بازی با استقلال باشد.

گل محمدی در حالی برای دهمین بار روی نیمکت قرمز‌ها در دربی پایتخت می‌نشیند که در ۹ بازی گذشته فقط یک برد در کارنامه اش دیده شده و در ۸ بازی دیگر برنده نشده است. البته او هیچ وقت در قامت سرمربی پرسپولیس در یک مسابقه لیگ برتری به استقلال نباخته است. تنها برد او در دربی به لیگ بیستم برمی گردد که با گل آل کثیر توانسته تیم فرهاد مجیدی را شکست بدهد.

استقلال- پرسپولیس؛ دوئل گل محمدی و ساپینتو در دربی ۹۹

در آن طرف، تیم فوتبال استقلال با هدایت ساپینتو نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال کسب کرده و با کسب  ۲۲ امتیاز در تعقیب تیم پرسپولیس رقیب دیرینه خود است.

ساپینتو سرمربی ایتالیایی استقلال اولین دربی خود را تجربه می‌کند و دوست دارد که با برد این بازی دل هواداران استقلال را به دست آورد.

ابوالفضل جلالی بازیکن ملی پوش استقلال به علت مصدومیت قادر به همراهی تیمش در بازی دربی نیست.

آبی پوشان ۲ فصل پیش در ضربات پنالتی در جام حذفی توانستند تیم پرسپولیس را شکست بدهند، اما آن‌ها ۵ سال است که در لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس نشدند و می‌خواهند این طلسم را بشکنند.

در ۹۸ بازی قبلی این ۲ تیم، آبی پوشان ۲۶ بازی برنده از زمین مسابقه خارج شده اند و سرخپوشان ۲۵ دیدار و ۴۷ دربی پایتخت نیز با تساوی به پایان رسیده است. همچنین  در این بازی‌ها در مجموع ۱۸۵ گل به ثمر رسیده است که ۹۵ گل سهم سرخپوشان و ۹۰ گل سهم

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان