با وجود قرار گرفتن در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام در کنار اسپانیا، کاستاریکا و ژاپن، صعود به مرحله یک هشتم نهایی کمترین چیزی است که از تیم ملی آلمان انتظار می‌رود.

پایگاه خبری کافه اقتصاد


تیم ملی آلمان که پس از برزیل دومین تیم از حیث بیشترین تعداد حضور و قهرمانی در جام‌های جهانی است؛ امسال با انگیزه جبران ناکامی دوره قبل و به نوعی اعاده حیثیت در قطر حضور پیدا خواهد کرد.

این تیم بعد از حذف در مرحله گروهی جام جهانی روسیه به دنبال جبران مافات در قطر است.

صحبت از سابقه و افتخار در عرصه فوتبال ملی که به میان می‌آید، نام تیم ملی آلمان جزو اولین اسم‌هایی است که شنیده می‌شود؛ تیمی که ۱۲۰ سال قدمت دارد و بسیاری از بهترین‌های گذشته و حال فوتبال دنیا از فرانتس بکن‌باوئر تا لوتار ماتئوس و اولیور کان برای آن توپ زده‌اند؛ همین هم دلیل کارنامه پرافتخار آلمانی‌ها است.

آلمان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توانست قدرتمندانه در سرزمین فوتبال قهرمان شود. با این حال این تیم نیز گرفتار طلسم تیم‌های قهرمان جام جهانی شد و در دوره بعد در مرحله گروهی حذف شد. قهرمان چهار دوره جام جهانی الان فقط برزیل را به عنوان تیمی پرافتخارتر بالای سر خود می‌بیند. وقتی نام آلمان را می‌شنویم یاد تلاش بی وقفه بازیکنان این تیم و البته موفقیت می‌افتیم. ژرمن‌ها هیچ‌وقت در تورنمنت‌ها حریف آسانی نبودند و همیشه به عنوان تیمی مدعی در رقابت‌های جام جهانی و یورو محسوب می‌شدند. کمتر کسی انتظار حذف این تیم در مرحله گروهی جام جهانی را دارد.

ژرمن‌ها جزو آن دسته از تیم‌‌های قاره سبز هستند که به صورت مستقیم از مرحله انتخابی جواز حضور در مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کرده‌اند. این تیم با کسب ۹ پیروزی و تنها یک شکست در ۱۰ بازی‌اش در گروه J بالاتر از مقدونیه، رومانی، ارمنستان، ایسلند و لیختن‌اشتاین به عنوان تیم اول گروه، بلیت سفر به قطر را کسب کرد.

با وجود قرار گرفتن در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام در کنار اسپانیا، کاستاریکا و ژاپن، صعود به مرحله یک هشتم نهایی کمترین چیزی است که از تیم ملی آلمان انتظار می‌رود.

 

بهترین بازیکنان

مانوئل نویر یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال و آلمان است که مغلوب کردنش برای بسیاری از مهاجمان یک رؤیاست. نویر که اکنون به عنوان کاپیتان از دروازه تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ محافظت می‌کند، تنها دروازه‌بانی است که طی یک دهه گذشته بین نامزدهای نهایی دریافت توپ طلا قرار گرفته است. کای هاورتس مهاجم تیم فوتبال چلسی را نیز باید در زمره دیگر مهره‌هایی قرار داد که پتانسیل رقم زدن تفاوت در عملکرد ژرمن‌ها و رقبای‌شان را دارند؛ البته این بازیکن ۲۳ ساله که در ۳۰ بازی‌ ملی‌اش ۱۰ گل به ثمر رسانده، در ۱۷ بازی‌اش در تمامی رقابت‌‌های فصل جاری آمار ضعیفی داشته و تنها ۴ گل به ثمر رسانده است که آمار مطلوبی محسوب نمی‌شود. لروی سانه و مولر نیز دیگر چهره‌های نامدار ژرمن‌ها محسوب می شوند.

 

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ آلمان

تاریخچه

آلمان حتی اگر به عقیده برخی، ماشینی هم بازی کند، باز جزو موفق‌ترین و بهترین تیم‌های ملی دنیا بوده است. این تیم بعد از برزیل، دومین تیم ملی پرافتخار محسوب می‌شود. آلمانی‌ها توانسته‌اند ۴ بار در جام‌جهانی و ۳ بار در جام ملت‌های اروپا قهرمان شوند؛ ضمن اینکه آلمان شرقی توانست قهرمانی در المپیک سال ۱۹۷۶ را هم در افتخارات خود ثبت کند. آخرین افتخار ژرمن‌ها قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود و بعد از آن این تیم دچار افتی نسبی شد که اوج آن حذف از مرحله گروهی جام جهانی قبلی (۲۰۱۸ روسیه) بود. در نتیجه آن ناکامی، یواخیم لو به شدت تحت فشار قرار گرفت و بعد از ناکامی مجدد در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به کار خود در مانشافت پایان داد. با ورود هانسی فلیک به عنوان جانشین یواخیم لو، آلمان دوباره در سیری صعودی قرار گرفت و آمار بازی‌های اخیر هم نشان می‌دهد که تیم ملی آلمان دوباره به اوج برگشته است. آلمان شاید از نظر تعداد قهرمانی در جام‌های جهانی بعد از برزیل دوم باشد اما با احتساب امتیازاتی که به واسطه عملکردش در تمامی ادوار این تورنمنت کسب کرده (۲۲۲۳ امتیاز) در رده نخست قرار دارد.

بدون شک یکی از مهمترین دستاورد‌های تیم ملی آلمان، همان قهرمانی سال ۲۰۱۴ بود؛ چرا که در مسیر کسب آن، اتفاقی تاریخی را رقم زد و تیم ملی برزیل به عنوان میزبان مسابقات را با نتیجه عجیب ۷ بر یک شکست داد. آلمانی‌ها در آن دوره ابرقدرت‌های دیگری مانند فرانسه و آرژانتین را هم شکست دادند و به مقام قهرمانی رسیدند. در همان دوره از جام جهانی میروسلاو کلوزه شمار گل‌هایش در جام جهانی را به ۱۶ مورد افزایش داد و جایگاه رونالدو نازاریو به عنوان رکورددار گلزنی در این تورنمنت را گرفت. او با ۷۱ گل رکورددار گلزنی برای ژرمن‌ها نیز هست اما از نظر تعداد بازی، رکورد در دست لوتار ماتئوس با ۱۵۱ بازی است.

سرمربی: هانسی فلیک

فلیک بعد از شش گانه با بایرن مونیخ در فوتبال آلمان و اروپا بلافاصله جانشین یواخیم لوو شد تا بتواند کشورش را به دوران اوج برگرداند و توانسته در این تیم نیز عملکرد خوبی داشته باشد و باید دید تیم او تا کجا در جام جهانی بالا خواهد رفت.

 

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ آلمان

 

 تیم ملی آلمان در یک نگاه

افتخارات: چهار قهرمانی در جام جهانی و سه قهرمانی در جام ملت‌های اروپا

بهترین گلزن: میرسلاو کلوزه (۷۱ گل زده)

بیشترین بازی: لوتار ماتئوس (۱۵۰ بازی)

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

 

لباس آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ آلمان

 

فهرست بازیکنان

دروازه‌بان‌ها: مانول نویر(بایرن مونیخ)، مارک آندره تراشتگن (بارسلونا) و کوین تراپ (اینتراخت فرانکفورت)
مدافعان: آرمل بلا کوچاپ (ساوتهمپتون)، ماتیاس گینتر و کریستین گونتر (فرایبورگ)، تیلو کرر (وستهام)، لوکاس کلاسترمان و دیوید رام (لایپزیگ)، آنتونیو رودیگر (چلسی)، نیکو اشلوتربک و نیکلاس زوله (بوروسیا دورتموند)
هافبک: یولیان برانت (بورسیا دورتموند)، نیکلاس فولکروگ (وردربرمن)، ماریو گوتزه (اینتراخت فرانکفورت)، ایلکای گوندوگان (منچسترسیتی)، یوناس هافمن (بوروسیا مونشن‌گلادباخ)، لئون گورتسکا، یاشوا کیمیچ و جمال موسیالا (بایرن مونیخ)
مهاجمان: کریم ادیمی (بوروسیا دورتموند)، کای هاورتس (چلسی)، یوسوفا موکوکا (دورتموند) و سرژ گنبری، توماس مولر و لروی سانه (بایرن مونیخ)

 

برنامه بازی‌های آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ آلمان – ژاپن، ورزشگاه خلیفه

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ اسپانیا – آلمان، ورزشگاه البیت

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ آلمان – کاستاریکا، ورزشگاه البیت