سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی هشدار داد.

به گزارش کافه اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی،بر اساس هشدار کشاورزی سطح زرد هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی از اوایل وقت جمعه تا اواخر وقت یک‌شنبه موجب خسارت به صنعت کشاورزی می‌شود.

این سامانه روز جمعه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاکه، زنجان، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان را در بر می‌گیرد.

روز شنبه نیز آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان و ارتفاعات البرز و تهران درگیر این سامانه می‌شوند.

بارش‌ها روز یک‌شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، تهران، البرز، قزوین، سمنان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، هرمزگان، مرکزی، قم و ارتفاعات گیلان و مازندران رخ می‌دهد.

سازمان هواشناسی به منظور جلوگیری از خسارت به مخحصولات کشاورزی، به زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها، انجام آبیاری در خاک های شور بعد از وقوع باران به منظور آبشویی شوری از محیط ریشه توصیه کرده است.

لزوم حفاظت از مزارع و باغات در برابر تگرگ، ارتفاع دادن کندوهای زنبور عسل از زمین

تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، حفاظت از مزارع و باغات در برابر تگرگ، ارتفاع دادن کندوهای زنبور عسل از زمین، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، عدم استفاده از آب باران برای دام ها  تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی و جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخرها با توجه به حجم روان آب و سیلابی شدن رودخانه ها در این شرایط ضروری است.