روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران، برف و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روز‌های پیش رو هشدار داد و اعلام کرد: تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه‌ها ممنوع و شهروندان باید مراقب باشند.
طبق اطلاعیه روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر روز یکشنبه (۹ بهمن ماه) تا چهارشنبه (۱۲ بهمن ماه) در استان‌های تهران و البرز، بارش باران و برف، رخداد مه، کولاک برف و پدیده بهمن پیش بینی گردیده که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود خواهد داشت.
گفتنی است؛ شرکت آب منطقه‌ای تهران، در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است و رصد و پایش رودخانه‌های ‏استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امور‌های منابع آب تابعه و اطلاع رسانی‌های مکرر این ‏شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.
هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است. توقف و نصب نکردن چادر‌های مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدار‌های دستگاه‌های اجرایی مربوطه، رسانه‌ها و مسوولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی شهروندان قرار بگیرد.