مدیریت بحران استان تهران برآماده باش دستگاه‌های خدمات رسان در پی پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در استان تاکید کرد.

‏مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: سازمان هواشناسی تا دوشنبه ۲۴ بهمن برای استان تهران ، بارش برف و باران و تگرگ، رعد و برق، وزش کولاک، مه گرفتگی و کاهش دید پیش بینی کرده است.

حامد یزدی مهر افزود: بر این اساس در این مدت ، احتمال لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در مسیر‌های کوهستانی، انسداد محور‌های روستایی در اثر شدت بارش برف یا باران، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در استان تهران وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: همچنین تا دوشنبه ۲۴ بهمن ، احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز و ریزش بهمن دور از ذهن نیست.

حامد یزدی مهر از شهروندان تهرانی خواست در این مدت از سفر‌های غیرضروری بویژه به مناطق کوهستانی استان خودداری و درصورت ضرورت خودروی خود را با تجهیزات زمستانی ایمن کنند.

خودداری از صعود به ارتفاعات و جابجا نشدن عشایرکوچ رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها هم توصیه شده است.

این مسئول مدیریت بحران استان تهران همچنین بر آماده باش نیرو‌های متخصص شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و سازمان‌های خدمات رسان تاکید کرد و گفت: لازم است، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران تجهیزات و امکانات لازم برای پاکسازی سریع معابر و فضا‌های عمومی ناشی از بارش برف را در حالت آماده باش ۱۰۰ درصدی نگه دارند، تا به سرعت وارد عمل شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

  • منبع خبر : صدا وسیما