خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در افرادی که واکسن نزده اند چهارده برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش کافه اقتصاد از صداوسیما،احتمال مرگ افرادی که واکسن کرونا نزده اند، چهارده برابر افراد واکسینه شده است.

به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مقامات مسئول در آمریکا از مردم خواستند تزریق واکسن را برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ جدی بگیرند. تزریق دوز یادآور واکسن کرونا مدتی است در آمریکا شروع شده، زیرا ایمنی زایی ناشی از تزریق دوز‌های قبلی این واکسن کاهش یافته است. مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا درباره عواقب تزریق نشدن واکسن کرونا به شدت هشدار داده است.

بر اساس بررسی‌های مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا، خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در افرادی که واکسن نزده اند چهارده برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

همین آمار به سادگی نشان می‌دهد که واکسیناسیون در این خصوص چه اندازه حائز اهمیت است. همین هشدار‌ها سبب شده است در ساعات اخیر، اقبال مردم امریکا به تزریق واکسن کرونا بیشتر شود و آمار مرکز کنترل بیماری‌ها نیز موید همین نکته است. آمار موجود نشان می‌دهد در حال حاضر، تقریبا همه کسانی که به موارد شدید از بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، کارشان به بیمارستان می‌کشد، از مراکز مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) سردر می‌آورند و در نهایت فوت می‌کنند، از افرادی هستند که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند. عده معدودی هم که واکسن زده اند، اما دچار چنین سرنوشتی می‌شوند از گروه آسیب پذیر جامعه از قبیل سالخوردگان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند. کارشناسان توصیه می‌کنند این گروه نیز با قید فوریت برای تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند تا ایمنی زایی واکسن کرونا، دوباره در بدن آن‌ها ایجاد شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما