وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مرکزی با حضور در شهر جدید امیرکبیر از طرح‌های در دست احداث و آماده سازی طرح ملی نهضت ملی مسکن بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مرکزی با حضور در شهر جدید امیرکبیر از طرح‌های در دست احداث و آماده‌سازی طرح ملی نهضت ملی مسکن بازدید کرد و در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما از طرح جدید وزارت راه و شهرسازی در واگذاری زمین به مردم برای احداث خانه‌های تک واحدی حیاط دار خبر داد.
رستم قاسمی در این خصوص گفت: با حضور رئیس جمهور در وزارت راه و شهرسازی بر واگذاری زمین به مردم برای احداث خانه‌های حیاط دار تک واحدی تاکید شد و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی واگذاری زمین در همه استان‌ها برای احداث خانه یک طبقه حیاط دار در دستور کار قرار گرفته و در استان مرکزی هم با توجه به وجود شهر جدید امیرکبیر ظرفیت احداث ۲۰ هزار واحد ویلایی فراهم خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی از وجود زمین در کشور و همه استان‌ها برای واگذاری به مردم خبر داد و افزود: برای در اختیار گرفتن زمین مازاد از دستگاه‌های دولتی توفیق چندانی حاصل نشده، ولی با روش‌هایی نظیر الحاقات زمین به محدوده شهر‌ها و یا تغییر کاربری زمین‌های در اختیار راه و شهرسازی می‌توان با کارسازی لازم زمین مورد نیاز برای واگذاری به مردم را تامین کرد.
حضور در نشست هم اندیشی با معاونین و مشاورین، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کشور و مدیران عامل شهر‌های جدید و همچنین شروع عملیات اجرایی احداث واحد‌های یک طبقه حیاط دار در شهر جدید امیرکبیر از برنامه‌های حضور وزیر راه و شهرسازی در استان مرکزی است.

  • منبع خبر : صدا وسیما