کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش تندباد لحظه‌ای در در استان‌های قزوین، البرز، تهران و قم طی ساعات بعد از ظهر خبر داد که سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

پایگاه خبری کافه اقتصاد؛

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با  وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب کشور استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گرد و خاک و ور مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از غرب و خراسان شمالی و روز جمعه هم در شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی همین شرایط تکرار خواهد شد.

رفیعی خاطر نشان کرد: طی پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق استان فارس هم بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های اردبیل گیلان مازندران و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی از جمله تهران، البرز، قزوین و شمال شرقی آذربایجان شرقی، گلستان و غرب و مرکز و جنوب غرب کرمان بیشتر شده و خطر آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه را به همراه دارد.

به گفته رفیعی، از امروز تا روز پنجشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و قم طی ساعات بعدازظهر وزش تندباد لحظه‌ای سبب خیزش گردوخاک می‌شود و از روز چهارشنبه تا جمعه در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی امروز تهران را مثل روز گذشته اعلام کرد که رگبار و رعدوبرق برق وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران ۳۶ درجه پیش‌بینی شده و کمینه دما هم به ۲۴ درجه بالای صفر رسید.