رئیس سازمان حج و زیارت از پیش‌بینی اعزام ۳۵ تا ۴۰ هزار زائر ایرانی برای حج تمتع امسال خبر داد.
به گزارش کافه اقتصاد از صداوسیما؛ صادق حسینی، پس از نشست شورای عالی حج و زیارت، گفت: وزارت حج عربستان، امسال یک میلیون زائر برای حج تمتع پذیرش می‌کند که از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر به حجاج غیر از این کشور اختصاص دارد و سهم ایران از این رقم ۳۵ تا ۴۰ هزار زائر است.
وی با اشاره به فرصت کم باقی‌مانده تا زمان حج تمتع، اظهار داشت: در نشست شورا و با دستور رئیس جمهور مقرر شد که بودجه و ارز لازم برای حج تمتع امسال به سرعت تخصیص پیدا کند.
حسینی، گفت: از دیگر محور‌های این نشست، دستور رئیس جمهور برای واگذاری چارترینگ (دربست کرایه کردن) هواپیما‌های سفر به عتبات از وزارت راه و سازمان هواپیمایی به سازمان حج و زیارت با هدف کاهش قیمت‌ها و آسان‌تر شدن سفر بود.
رئیس سازمان حج و زیارت، اظهار داشت: برای بازگشایی مرز‌های زمینی عراق به روی زائران، پایان هفته به این کشور سفر می‌کنم و در صورت توافق با طرف عراقی، کاروان‌هایی که از سازمان حج و زیارت مجوز دارند، می‌توانند از مرز زمینی استفاده کنند.
حسینی با اشاره به گران بودن سفر به عراق به علت استفاده از فرودگاه خصوصی نجف، گفت: در نشست امروز برای انتقال فرودگاه زائران ایرانی از نجف به فرودگاه بغداد که دولتی و ارزان‌تر است، تصمیم‌گیری شد.