مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: حجم آب موجود در مخازن سد‌های تامین کننده آب استان تهران با کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با روز مشابه پارسال به حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

پایگاه خبری کافه اقتصاد،

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد شهریاری” با اعلام این خبر، تصریح کرد: حجم آب موجود در مخازن سد‌های پنج گانه استان تهران تاکنون با کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با حجم ۷۸۶ میلیون مترمکعبی زمان مشابه پارسال، به حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسید.

شهریاری با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۸۰.۱ میلیمتر بوده است، عنوان کرد: این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۶۶ میلیمتر بوده که با کاهش ۳۲ درصدی مواجه است.

وی افزود: حجم آب ورودی به دریاچه سد‌های استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۳۴ میلیون مترمکعب بوده که با کاهش ۱۹ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته همراه است.

شهریاری در خصوص آمار آب ذخیره موجود در سد‌های تامین کننده آب شرب استان، اظهار داشت: حجم آب سد امیرکبیر اکنون حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب است، در حالی که این میزان در روز مشابه پارسال ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده است. حجم ذخیره سد طالقان از ۲۹۱ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۶۲ میلیون مترمکعب و حجم آب سد ماملو از ۱۰۳ میلیون مترمکعب به ۶۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: حجم کنونی ذخیره آب سد لار ۱۲۲ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با موجودی ۱۵۱ میلیون مترمکعبی پارسال، ۲۹ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و در سد لتیان نیز حجم ذخیره کنونی ۶۰ میلیون متر مکعب و تقریبا برابر با ذخیره روز مشابه پارسال است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان با بیان اینکه فصل آبگیری سد‌ها عملاً به پایان رسیده است و براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ماه‌های پیش رو بارندگی قابل توجهی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما و استمرار آن در فصل تابستان، از شهروندان درخواست می‌شود، همچنان در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری نمایند تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، در تامین آب شرب پایدار به‌ویژه در روز‌های اوج مصرف، بهترین خدمت را به مردم عزیز ارائه دهیم.