وزیر ارتباطات امروز همزمان با هفته جهانی فضا، در پایگاه ماهدشت گفت که همه تلاش ما این است که تا پایان دولت سیزدهم، شاهد ماهواره‌های بومی با دقت بالا باشیم و بتوانیم ماهواره‌های خودمان را با ماهواره‌برهای بومی به فضا بفرستیم.

به گزارش کافه اقتصاد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور (ساختمان خیام) در پایگاه فضایی ماهدشت، با بیان اینکه خوشحالیم در هفته جهانی فضا شاهد بهره‌برداری از نخستین مرکز عملیات حرفه‌ای بهره‌برداری ماهواره سنجشی ایران هستیم گفت: نخستین بار است که داده‌های ماهواره‌ای خیام به شکل عملیاتی در ایران به بهره‌برداری رسیده است. امروز برای نخستین بار تصاویر دریافتی این ماهواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: به زودی امکان بهره‌برداری از تصاویر و داده‌های ماهواره خیام برای شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌هایی که خدمات لازم را ارائه می‌کنند فراهم می‌شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: امروز روز بزرگی در تاریخ فضایی است از این جهت که برای نخستین بار به چنین تصاویر و داده هایی بطور مستقیم دسترسی داریم و کنترل ماهواره خیام به طور کامل در اختیار متخصصین کشورمان است.
زارع پور ادامه داد: تلاش ما در وزارت ارتباطات و در صنعت فضایی کشور با محوریت سازمان فضایی این است که تا پایان دولت سیزدهم، شاهد ماهواره‌های بومی با همین دقت بالا باشیم.

وی تاکید کرد: همه فعالین صنعت فضایی به دنبال آن هستند که در کشور مطابق برنامه‌ریزی‌ها در حوزه ماهواره‌های سنجشی به ماهواره‌هایی با دقت یک‌متر و زیر یک متر تا افق ۱۴۰۳ برسیم……
این خبر تکمیل می‌شود