رئیس پلیس راه کشور گفت: در ۴ روز گذشته، ۱۷۶ نفر از هموطنان در جاده‌های کشور جان باختنند و بیش از ۴ هزار نفر مصدوم شدند.

سردار حسن مؤمنی در گفتگو زنده تصویری با شبکه خبر، گفت: امروز حجم تردد‌ها نسبت به روز‌های گذشته افزایش پیدا کرده است. صبح امروز به دلیل ترافیک سنگین مجبور شدیم تا آزادراه تهران شمال را در مسیر شمال به جنوب را یکطرفه کنیم یعنی این جاده از شمال به جنوب مسدود است.

رئیس پلیس راه کشور گفت: این محدودیت در تردد تا زمانی که وضعیت ترافیک به حالت عادی برگردد، ادامه خواهد داشت. سعی ما بر این است که تا جایی که امکان دارد؛ جاده‌ها یک طرفه نشود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد مربوط به استان‌های تهران، البرز، مازندران و خوزستان بوده است، گفت: تاکنون هشت درصد تردد بین استانی را شاهد بودیم که در مجموع با تردد درون استانی، با ۱۹ درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته مواجه بوده ایم.
سردار مؤمنی با اشاره به سفر راهیان نور، بیان کرد: در استان خوزستان ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد داشته ایم که هم اکنون در این استان تردد روان است، بعد از آن استان‌های بوشهر، گلستان، اردبیل و خراسان شمالی بیشترین تردد را داشته اند.
وی گفت: در چهار روز ابتدای طرح، ۱۷۶ نفر از هموطنان را در جاده‌های کشور از دست دادیم و بیش از ۴ هزار نفر مجروح شده اند.
سردار مومنی تاکید کرد: چهار عامل خواب آلودگی، سرعت، سبقت غیر مجاز و خستگی همچنان از مهمترین عوامل حوادث جاده‌ای هستند.
وی با بیان اینکه بیش از ۸ درصد فوتی‌ها در آزادراه‌ها هستند، گفت: براساس تحلیل ما روند تصادفات مانند سال‌های قبل است و ۶۰ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد.
سردار مؤمنی با اشاره به استقرار پهباد‌ها در جاده‌ها بیان کرد: مسیر سمنان، مشهد و فارس با پهباد کنترل می‌شود و برخی از تخلفاتی که رانندگان انجام می‌دهند نیز از این طریق به همکاران اطلاع داده می‌شود.
رئیس پلیس راه کشور گفت: اگر به لحاظ تصادفات بخواهیم استان‌ها را رنگ بندی کنیم، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان و مرکزی در نوروز سال گذشته جزو استان‌های قرمز بوده و بیشترین تصادفات را داشته اند.
  • منبع خبر : صدا وسیما