معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان بختگان فارس گفت: ۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق پرسنل هزینه می‌شود.

قاسم احمدی لاشکی در سفر دوروزه به استان فارس در جمع فرهنگیان شهرستان بختگان گفت:کل بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۹۲هزار میلیارد است و این درحالی است که حدود ۲و سه دهم درصد آن صرف کیفیت بخشی می‌شود و مابقی یعنی ۹۷ و ۷ دهم درصد صرف حقوق پرسنل می‌شود.

احمدی لاشکی گفت: این درحالی است که حدود ۱۶۸هزار میلیارد بدهی آموزش و پرورش به معلمان است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش کمبود بودجه و کم توجهی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش دانست.
وی گفت: بخشی از فضا‌های آموزشی کشور فرسوده است و نوسازی و مقاون سازی آن از توان آموزش و پرورش خارج است و سایر نهاد‌ها که مسوولیت اجتماعی دارند باید وارد این حیطه شوند.

وی افزود: در این سفر تلاش شد تا با بازدید‌های میدانی از نزدیک با مشکلات آشنا و با هم اندیشی از همه ظرفیت‌ها برای حل این مسایل استفاده کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: منزلت معلم از هر چیزی برتر است و اگر به جایگاه اموزش و پرورش در تصمیم گیری‌ها توجه شود انگاه فرایند ارتقای جایگاه معلم اغاز شده است.
احمدی لاشکی گفت: همگان باید بر این باور برسند که ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت نیازمند توجه همه دستگاه‌ها است و اگر اموزش و پرورش به تنهایی فعالیت کند نمیتواند به این ارتقا برسد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کرونا با همه معایب خودش، اما یک نکته را به همگان اثبات کرد که خانواده به تنهایی در تربیت دانش آموز نمی‌تواند موثر باشد و حتما نقش مدرسه و آموزش و پرورش بسیار موثر است.
احمدی لاشکی گفت: اگر امروز بخواهیم به مهمترین مشکلات اموزش و پرورش بپردازیم فقدان ارتباط مابین برنامه ریزی توسعه کشور و برنامه ریزی اموزشی در نظام تعلیم و تربیت است.