آمار فروش سه‌ماهه سال 1403 سینمای ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد 82.2 درصدی در فروش گیشه و رشد 38.3 درصدی در تعداد کل مخاطبان حکایت دارد

صنعت سینما، سه‌ماهه پررونقی را پشت سر گذاشته و آمارها حاکی از رشد فروش همراه با افزایش تعداد مخاطبان است. این یعنی افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل، واقعی‌تر بوده و افزایش تورم در آن اثر کمتری داشته است.

بر اساس گزارش سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، فروش سینمای ایران در سه‌ماهه اول امسال بالغ بر ۴۹۷ میلیارد و ۹۱۶ میلیون و ۲۴۳ هزار تومان بوده است. کل مخاطبان در این بازه زمانی ۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۴۲ نفر بوده که در ۲۰۶ هزار و ۱۸۷ سانس به تماشای فیلم‌های اکران شده نشسته‌اند.

این در حالی است که کل فروش سینمای ایران در سه‌ماهه اول سال گذشته بالغ بر ۲۷۳ میلیارد و ۲۴۲ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان بوده است. کل مخاطبان در این بازه زمانی ۶ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ نفر و تعداد سانس‌ها ۱۵۹ هزار و ۹۸ بوده است.

بنابراین صنعت سینما در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سل قبل، رشد ۸۲٫۲ درصدی در فروش گیشه و رشد ۳۸٫۳ درصدی در تعداد کل مخاطبان را پشت سر گذاشته است.

 

 

  • منبع خبر : اتاق ایران آنلاین