مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی بیش از ۱۲۲ مورد ابتلا به تب دنگی در کشور خبر داد.

به گزارش کافه‌اقتصاد؛ شهنام عرشی در گفت‌وگو با  تسنیم با اشاره به این که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا سوم تیرماه بالغ بر ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است، اظهار کرد:‌ مطابق بررسی اپیدمیولوژیکی انجام شده برای بیماران، اکثریت موارد تشخیص داده شده در کشور امارات متحده عربی به بیماری مبتلا شده‌اند. بیماران اکثراً سابقه سفر به کشور امارات داشته‌اند و سه مورد از بیماران سابقه سفر به کشورهای پاکستان، عمان و بنین (غرب آفریقا) داشته‌اند.

وی افزود: به غیر از یکی از بیماران که اهل آفریقا است، باقی بیماران دارای ملیت ایرانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: موارد مثبت وارده از خارج کشور عمدتاً در استان فارس توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گراش، لار، جهرم و شیراز تشخیص داده شده‌اند. باقی موارد در دانشگاه‌های هرمزگان، خراسان رضوی، بوشهر، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، گیلان، قم، قزوین و ایران تشخیص داده شده‌اند.

 

عرشی گفت: وضعیت عمومی اکثر بیماران پایدار است. در تمامی استان‌هایی که بیمار تب دنگی تشخیص داده شده است، برخی از بیماران در بیمارستان بستری شده‌اند و تعدادی از آن‌ها هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و حال عمومی همه آنان خوب است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: ‌در حال حاضر پشه آئدس اجیپتی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان (چابهار و کنارک)، بوشهر (عسلویه و کنگان) و آئدس آلبوپیکتوس در استان گیلان شیوع دارد.