مدیریت بحران استان تهران از صدور نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و از شهروندان خواست از دوشنبه ۴ تیرتا پایان روز سه شنبه پنجم تیر از حضور در ارتفاعات و تردد در کنار رود‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، دو سامانه بارشی در مناطق شمالی استان تهران به ویژه دامنه و ارتفاعات و یک سامانه ناپایداری‌محلی در نیمه جنوبی استان از دوشنبه چهارم تیرتا پایان روز سه شنبه پنجم تیر فعال می‌شود.

حامد یزدی مهر افزود: با توجه به بارش‌های محتمل توصیه می‌شود شهروندان ضمن اجتناب از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها در عبور با خودرو از مسیر‌های کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر ضرورت پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها و خودداری از پرواز‌های ورزشی و تفریحی با بالگرد و هواپیما‌های سبک نیز تاکید کرد و از مسوولان مربوطه خواست لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها و پاک سازی دهانه پل‌ها را در دستور کار داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز در حال آماده باش قرار بگیرند.

حامد یزدی مهر همچنین در خصوص احتمال وزش باد خیلی شدید و توفان لحظه‌ای گرد و خاک نیز در این مدت هشدار داد و افزود: با توجه به احتمال سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال از شهروندان به خصوص ساکنان نیمه جنوبی استان می‌خواهیم از حضور در پشت بام، زیر درختان و سازه‌های سست و امور عمرانی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین در خصوص احتمال خیزش و گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید نیز هشدار داد و افزود: افراد دارای بیماری زمینه و تنفسی در زمان‌های هشدار از حضور در فضای باز خودداری کنند.

  • منبع خبر : صدا وسیما