نشست خبری تبیین نقش و کارکرد رسانه ملی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن کوثر صدا و سیما برگزار شد.

رئیس رسانه ملی در نشستی با خبرنگاران درباره انتخابات پیش رو گفت: ما در چند‌ماه اخیر از بهمن سال گذشته چند آزمون بزرگ را پشت سر گذاشتیم؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه انداختیم که در نوع خود کم نظیر بود، ادامه عملیات طوفان الاقصی، عملیات وعده صادق و شهادت آیت الله رئیسی از جمله ازمون‌هایی بود که رسانه ملی پشت سر گذاشت.

پیمان جبلی افزود: ۵ مناظره انتخاباتی روی آنتن خواهد رفت و پیش بینی ما حدود ۳ الی۴ ساعت برای هر برنامه است که در آن نامزد‌ها رویکرد‌ها و برنامه ها‌ی خود را مبتنی بر برنامه هفتم توسعه ارائه می کنند.
وی افزود: مناظره‌ها قبل از مغرب شروع می‌شود که بسیاری از جزئیات آن به اعلام اسامی نامزد‌ها بستگی دارد و بلافاصله پس از اعلام اسامی نامزد‌ها قرعه کشی انجام خواهد شد.

جبلی گفت: در حال بررسی برای انتخاب مجری مناظره هستیم و آنچه در رسانه‌ها آمده گمانه زنی است، یکی دو روز قبل از مناظره نام مجری اعلام می‌شود.

رئیس رسانه ملی همچنین گفت: میزگرد‌ها دیگر برنامه انتخاباتی رسانه ملی است و سه میز گرد تخصصی با حضور نامزد‌ها برگزار خواهد‌شد.

جبلی گفت: برنامه صف اول به بازخوانی‌کارنامه و‌تجربیات نامزد‌ها می‌پردازد و احتمالا ضبطی خواهد بود و برنامه گفتگوی ویژه خبری هم از جمله برنامه‌هایی است که حال و هوای انتخاباتی می‌گیرد و هر نامزد هم در یک برنامه بدون تعارف هم حضور پیدا خواهد کرد.

  • منبع خبر : صدا و سیما