سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در کنفرانس خبری در دوحه گفت: آتش بس موقت در نوار غزه فردا جمعه ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ ماجد الانصاری در کنفرانس خبری در دوحه درباره تحولات مربوط به آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، گفت آتش بس در نوارغزه فردا جمعه ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد و نخستین گروه از اسرایی که آزاد خواهند شد شامل ۱۳ نفر از زنان و کودکان هستند. تماس‌ها با همه طرف‌ها و میانجیگران به پایان رسیده است و فهرست غیرنظامیانی را که آزاد خواهند شد از حماس و رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌ایم.

وی افزود در چهار روز پنجاه نفر از اسرا آزاد خواهند شد و در این مدت همه اطلاعات درباره سایر اسرا جمع آوری خواهد شد. درباره توقف کامل درگیری در دوره آتش بس در غزه توافق شده است و امیدواریم که آتش بس نقض نشود و این آتش بس به آغاز اقدام بزرگتر برای برقراری آتش بس دائمی و صلح پایدار منجر شود.

 

ماجد الانصاری گفت از دو طرف انتظار داریم به بند‌های توافق پایبند باشند و با دید بسیار مثبت به آن بنگریم. پیش بینی می‌شود فلسطینی‌ها فردا جمعه ساعت چهار عصر آزاد شوند. صلیب سرخ و هلال احمر در روند تحویل گروگان‌ها نقش خواهند داشت و تماس‌های خود را با همه طرف‌ها به منظور آماده کردن زمینه مناسب برای تضمین خروج امن اسرا حفظ خواهیم کرد. هدف اصلی ما امنیت و سلامت آنهاست و برملا کردن روند تحویل آن‌ها امکان پذیر نیست. آتش بس شامل همه مناطق نوارغزه خواهد شد. آتش بس همچنین شامل توقف پرواز هواپیما‌ها نیز خواهد بود.