امتحانات و آزمونهای پایان سال تحصیلی دانش آموزان حضوری است و از خانواده ها درخواست می کنیم با معلمان و مدارس همکاری کنند تا دانش آموزان برای آزمونهای آخر سال خوب آماده باشند .

کافه اقتصاد_معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت : بازگشایی مدارس با برنامه ریزی و پیگیری های منجسم آموزش و پرورش و شورای معاونین و مدیران کل استانها انجام شد و از دی ماه سال گذشته برنامه ریزی هایی برای حضوری شدن مدارس در حال انجام بود که با تاکید دولت و دستور مقام عالی وزارت بعد از تعطیلات نوروز انجام پذیرفت .
احمد محمود زاده افزود : تعطیلی مدارس در کشور به ۶۲ هفته رسیده بود و در این مدت مشکلاتی از جمله ترک تحصیل و آسیب های روحی و روانی زیادی برای دانش آموزان و خانواده هایشان ایجاد شد و ما نمی خواستیم این مشکلات بیشتر شود .
وی اضافه کرد : ۹۲ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن و ۸۵ درصد آنان دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند و ۹۵ درصد معلمان هم واکسینه شده اند و از نظر کارشناسان سازمان وزارت بهداشت ، واکسینه کردن بیش از ۸۵ درصد از مردم محیط امنی در کشور ایجاد می کند .
محمود زاده درباره مدارسی  که با تراکم دانش آموز مواجه هستند هم گفت : برنامه ریزی شد تا در کلاس هایی که تعداد دانش آموزان بالاست از ظرفیت های دیگر یعنی کتابخانه ها و نمازخانه ها ، فضاهای ورزشی ، یا دو نوبته شدن مدارس استفاده شود تا همه دانش آموزان بتوانند در کلاسها حضور پیدا کنند .
آموزش دانش آموزانی که بیماری خاص یا زمینه ای دارند هم با کمک معلمان و مدارس همچنان در بستر شاد اتفاق می افتد تا سلامت آنان به خطر نیفتد .

  • منبع خبر : صداوسیما