سامانه بارشی از عصر امروز (چهارشنبه) به منطقه شمال غرب و غرب کشور وارد و بارش‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش کافه اقتصاد از وزارت راه و شهرسازی؛ کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران و وزش باد از عصر امروز از شمال غرب کشور آغاز و روز‌های پنجشنبه و جمعه به نیمی از مناطق کشور از جمله استان‌های البرز، تهران و قم خواهد رسید.

کبری رفیعی از تداوم و تشدید پایداری هوا در تهران و کرج خبر داد و افزود: باد و باران از روز پنج شنبه به آلودگی هوا در کلانشهر‌ها پایان می‌دهد.

وی گفت: همچنین سامانه بارشی از عصر امروز (چهارشنبه) به منطقه شمال غرب و غرب کشور وارد و بارش‌ها آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: نوع فعالیت این سامانه، بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت در مناطق جنوبی، رعدوبرق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خواهد بود.

وی گفت: امروز استان‌های گیلان، غرب مازندران، شمال و شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارانی خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، فردا (پنج‌شنبه) استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، البرز و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و گلستان با بارش باران مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز (جمعه) در گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، تهران، خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش‌ها ادامه دارد.

رفیعی گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پرواز‌ها را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بنابراین احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

  • منبع خبر : وزارت راه و شهرسازی