نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صمت ایران و عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور تجارت و سرمایه‌گذاری، آغاز شد.

به گزارش کافه اقتصاد،در این نشست، رئیس کل گمرک و رئیس سازمان توسعه تجارت، رئیس اتاق بازرگانی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی و فعالان اقتصادی ایران و هیئت همراه مشاور نخست وزیر پاکستان حضور دارند.

براساس این گزارش، موضوعات بانکی، گمرکی، بازارچه‌های مرزی، تبادلات کالا و قرنطینه در این نشست بررسی می‌شود، پس بعد از نشست، کمیته هیئت‌های تجاری دو طرف به صورت رو در رو موضوعات همکاری فی‌مابین را بررسی خواهند کرد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در این نشست با اعلام آمادگی برای رفع موانع تجاری فعالیت شرکت‌های پاکستانی در ایران، گفت: با اقدامات انجام شده تا سه ماه آینده موانع موجود برطرف و مسیر تجارت وارد کشور هموار می‌شود امیدواریم این تمهید از طرف مقامات پاکستانی نیز برای شرکت‌های ایرانی فراهم شود.

آقای عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر پاکستان در مورد تجارت و سرمایه‌گذاری نیز در این نشست گفت: لازم است روابط دو کشور را به فراتر از تجارت کالا ارتقا و روابط فرهنگی و روابط فعالان اقتصادی دو کشور را نیز توسعه دهیم.

وی افزود: این نشست آغازگر رسیدگی به مشکلات و موانع موجود در سر راه توسعه مناسبات تجاری دو کشور خواهد بود.

عبدالرزاق داوود گفت: خواهان پیشرفت در همه حوزه‌ها از جمله حمل و نقل آزاد کالا‌ها و کامیون‌ها و تهاتر میان دو کشور از جمله در بازارچه‌های مرزی و استفاده و بهره مندی از مزایای توافق تجارت آزاد میان دو کشور هستیم و مقیدیم موانع تجارت میان دو کشور را برداریم

وی اضافه کرد: باعث اندوه بنده است که در سال ۲۰۱۶ همین بحث‌ها را داشتیم و خواهان بودیم که تجارت دو کشور را به ۵ میلیارد دلار برسانیم که این امر متاسفانه محقق نشد، اما امیدواریم این نشست گامی برای تحقق این هدف گذاری‌ها باشد.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما