سخنگوی وزارت بهداشت از آماده‌باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور برای روزهای گرم پیش رو، با وجود تعطیلی سه روز پایانی هفته خبر داد.

پدرام پاک‌آیین تاکید کرد: با وجود تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل گرمای هوا و مخاطرات آن بر سلامت، به همه مراکز درمانی برای پذیرش بیماران به ویژه بیماران اورژانس و گرمازده آماده‌باش داده شده و همه مراکز در این ایام آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به نوسانات دما در روزهای اخیر و تجربه گرمای بی‌سابقه در اغلب نقاط کشور، پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی دو روز پایانی هفته به جهت کاهش عوارض ناشی از گرما بر سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت از این جهت بود که دمای بالا بدن انسان را در حالت آسیب‌پذیر قرار می‌دهد و در این میان گروه‌های پرخطر از جمله بیماران، سالمندان، کودکان، مادران باردار و … از جمله آسیب‌پذیرترین گروه‌ها هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت در همین راستا گفت: با توجه به اقدام دولت برای تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، توصیه اکید ما آن است که مردم در روزهای بسیار گرم پیش رو از قرار گرفتن در معرض فضای باز و هوای گرم خودداری کنند و در صورت ضرورت به خروج از منزل نیز تا حد امکان از ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج نشوند.

پاک آیین ضمن تاکید بر نوشیدن کافی آب و مایعات و همچنین قرار گرفتن در مکان‌های خنک برای پیشگیری از گرمازدگی، از مردم خواست در صورت بروز علائم شدید گرمازدگی به اورژانس مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

 

  • منبع خبر : ایسنا