اتاق بازرگانی محل فعالیت سربازان اقتصادی کشور است، با حل مشکلات این سربازان اقتصادی می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد.

به گزارش کافه اقتصاد ، حسین پیرموذن، در جلسه هماهنگی سفر رئیس جمهور به اردبیل در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی اردبیل، گفت: اتاق بازرگانی محل فعالیت سربازان اقتصادی کشور است، با حل مشکلات این سربازان اقتصادی می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل افزود: ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی استان اردبیل پیشنهاداتی را برای حل مسائل تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی استان داریم که امیدواریم در سفر آقای رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین از مجموعه دولت و رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که نیروی خوبی را برای استانداری اردبیل انتخاب کردند، آقای بهنام‌جو استاندار سابق پرونده بسیار خوبی را از خودشان باقی گذاشتند و آقای عاملی هم انتخاب بسیار خوبی برای استانداری اردبیل و ادامه فرایند توسعه استان هستند.

پیرموذن تاکید کرد: پیشنهاد اول ما در رابطه با راه‌های استان است، استان اردبیل در زمینه اتوبان و بزرگراه کمبود شدیدی دارد. در دوران استانداری آقای بهنام‌جو توسعه راه‌های استان شروع شد، اکنون نیاز داریم که توسعه راه‌های استان در دولت جدید ادامه پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خاطرنشان کرد: پیشنهاد بعدی ما در زمینه وزارت صمت است، استان اردبیل اکنون رتبه دوم را در زمینه جواز تاسیس در کشور دارد اما زیرساخت‌های استان همگام با این موضوع رشد نکرده‌اند، بخش خصوصی استان انتظار دارد در سفر رئیس جمهور مصوبات مناسبی برای شهرک‌های صنعتی استان انجام شود.

وی افزود: بحث دیگر درمورد بن بست بودن استان است، با وجود شرایط خاص استان هیچ امتیازی برای استان اردبیل وجود ندارد، ۷۰ درصد تسهیلات کشور مال ۳ استان خاص است، نیاز داریم که دولت برای استان‌های کم‌برخوردار امتیازات ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

پیرموذن در ادامه گفت: بروکراسی اداری یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش خصوصی استان است، ما عنوان پنجره واحد را داریم ولی عدم اجرایی شدن پنجره واحد در صدور مجوزات برای بخش خصوصی از مشکلات اساسی است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل افزود: به دلایل متعدد واحدهای تولیدی استان با حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، یکی از مشکلات اساسی در این زمینه مشکل تامین مواد اولیه با توجه به بورسی و سهمیه‌ای شدن مواد اولیه است، امیدواریم که مشکل تامین مواد اولیه با دستور رئیس جمهور و وزرای مرتبط برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان، گفت: در زمینه کشاورزی و‌ تولید سیب زمینی، با توجه به خشکسالی تولید سیب زمینی حدود ۵۰ درصد در استان کاهش یافته است، پیشنهاد می‌کنم که آمایش سرزمینی و آمایش کشاورزی در کشور انجام شود تا محصولات مناسب در مناطق مناسب کشت شود.

پیرموذن یادآور شد: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد مغان کلنگ‌زنی شده است، اما قانون شهرک‌های گلخانه‌ای در این شهرک رعایت نمی‌شود و زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم نمی‌شود که این موضوع می‌تواند از توسعه این شهرک جلوگیری کند.