سخنگوی ستاد ملی کرونا، با توجه به احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته های آینده در کشورمان، از آمادگی مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز و تشدید مراقبت های مرزی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، خبر داد.

به گزارش کافه اقتصاد ،دکتر عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا در جلسه ستاد ملی کرونا، گفت: با توجه به گسترش بیماری در کشورهای منطقه، شرق آسیا و کشورهای اروپایی، احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته های آینده در کشورمان وجود دارد.

رعایت پروتکل های بهداشتی

وی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام به ویژه در مدارس و دانشگاه ها، بسیار مهم است.

تزریق واکسن

سخنگوی ستاد ملی کرونا همچنین عنوان کرد: تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته باشد، توصیه می شود.

آمادگی برای خدمت رسانی

وی از آمادگی مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز، خبر داد و تصریح کرد: در این راستا، مراقبت های مرزی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی تشدید شده و کمیته ویژه ای برای تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با حضور دستگاه های مختلف، تشکیل شده است.