در حالی متوسط قیمت هر متر مسکن در منطقه یک تهران در آبان ماه امسال از 156 میلیون تومان فراتر رفت که متوسط قیمت مسکن در منطقه 20 تهران بیش از 40 میلیون تومان است، یعنی اختلاف 116 میلیون تومانی قیمت در ارزان ترین و گران ترین منطقه شهر تهران.

در آبان ماه امسال  شاخص قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٨٢,٥ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٧٨.٣)، ١.٥ درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در آبان ماه  تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ١,٥ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۰٫۶- درصد)، ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در آبان ماه  تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد ٦٨,٧ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٧٤.٥ درصد) ٥.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه آبان ماه  آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨٦,٣ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨٥.٦ درصد)، ۰٫۷ واحد درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه

در آبان ماه متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به۸۰۶۸۰۵ و ٧٧٥٨٢٢ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت ١٥٦٧٩٨٦ هزار ریال بیشترین و منطقه ۲۰ با متوسط وزنی قیمت ۴۰۷۸۴۹ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

اختلاف ۱۱۶میلیونی قیمت مسکن در ۲۲ منطقه تهران

در حالی متوسط قیمت هر متر مسکن در منطقه یک تهران در آبان ماه امسال از ۱۵۶ میلیون تومان فراتر رفت که متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۰ تهران بیش از ۴۰ میلیون تومان است، یعنی اختلاف ۱۱۶ میلیون تومانی قیمت در ارزان ترین و گران ترین منطقه شهر تهران.

همچنین در حالی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در این ماه ۸۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان شد که در ۱۶ منطقه تهران قیمت مسکن از متوسط پایین تر است.

  • منبع خبر : تسنیم