استاندار خوزستان گفت: تلاش خواهیم کرد نقاط قوت واحدهای صنعتی در خوزستان را تقویت کنیم و ظرفیت تولید این واحدها را ارتقا دهیم تا زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری در استان شویم.

به گزارش کافه اقتصاد  از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شماره ۳، ۴ و ۵ اهواز اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگی در حوزه صنعتی در خوزستان وجود دارد و خوزستان استانی است که از نظر صنعت در سطح کشور، یک استان پیشرو است.

وی افزود: در خوزستان شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعددی وجود دارد که ظرفیت‌های تولیدی بزرگی را برای خوزستان رقم زده‌اند و باید از این ظرفیت‌های تولیدی به بهترین شکل استفاده شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این ظرفیت‌های صنعتی در استان باعث ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای استان شده‌اند اما مشکلاتی دارند که باید برای حل این مشکلات تلاش کرد.

خلیلیان در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان، عنوان کرد: واحدهای تولیدی در استان باعث افزایش تولید ناخالص داخلی استان شده‌اند اما مشکلات آن‌ها باعث مسایلی می‌شود که می‌تواند به تولید این واحدهای صنعتی در استان لطمه وارد کند.

وی ادامه داد: بخشی از صنایع استان در تامین مواد اولیه از طریق بورس دچار مشکل هستند. همچنین برخی از صنایع مطالباتی از شرکت‌های بزرگ بالادستی از جمله صنعت نفت و فولاد و… دارند که باید نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام شود.

استاندار خوزستان گفت: اگر مطالبات شرکت‌ها و صنایع تولیدی استان از سوی شرکت‌های بالادستی پرداخت شود، این شرکت‌ها می‌توانند با ظرفیت و سرعت بالاتری کار خود را ادامه دهند.

خلیلیان ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی در استان، مشکلات و مسایلی در زمینه بانک‌ها، مالیات و تامین اجتماعی دارند که بعضا باعث تعطیلی برخی از واحدها نیز شده است. در جلسات مجزا مسایل این واحدها پیگیری و حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد نقاط قوت واحدهای صنعتی استان را تقویت کنیم و ظرفیت تولید این واحدها را در خوزستان ارتقا دهیم تا زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری در استان شویم.

  • منبع خبر : روابط عمومی استانداری خوزستان