وزیر بهداشت گفت : در حال حاضر در سطح کشور ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۶۰هزار دانشجوی علوم پزشکی و ۲۰ هزار عضو هیأت علمی در حال فعالیت هستند.

به گزارش کافه اقتصاد ، بهرام عین‌اللهی عصر امروز در نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که به میزبانی اردبیل برگزار شد،گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران و به‌ویژه بعد از ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سال ۶۵، شاهد یک شکوفایی تاریخی در کشورمان بودیم.

وی افزود: قبل از زمان انقلاب اسلامی، با وجود جمعیت بسیار کم‌تر کشورمان، وضعیت بهداشت و درمان بسیار ضعیف و بحرانی بود و رژیم طاغوت به پزشکان هندی و پاکستانی متوسل شده بود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۶۰هزار دانشجوی علوم پزشکی و ۲۰هزار عضو هیأت علمی در حال فعالیت هستند.

عین اللهی با اشاره به دیدار وزرای بهداشت ۹ کشور در حاشیه اجلاس ژنو گفت : این وزرا با اذعان بر قدرتمندی ایران در حوزه بهداشت و درمان، درخواست‌های زیادی برای همکاری‌ داشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: استان‌های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند تا در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و تحقیقات ارتباطات تنگاتنگی با همسایگان شکل بگیرد.